Page 475 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 475
... hakkında verilmiş bir iflas kararı olmaksızın şikâyet başvuru-
cusunun 5510 sayılı Kanunun 88 inci maddesi kapsamındaki sorum-
luluğunun Geçici 61 inci madde kapsamında sona erdirmeyeceğinin
açık olduğu, 13 numaralı paragrafta açıklanan 6183 sayılı Amme
Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkındaki Kanunun 35 inci madde
hükmü gereğince şikayet başvurucusunun prim borcunu ödedi-
ği tutarlar için şirkete rücu etme hakkı bulunduğundan mağ-
duriyetinin söz konusu olmadığı bu nedenle idarenin işleminde
herhangi bir hukuka aykırılık bulunmadığı sonuç ve kanaatine
varılmıştır.
29) Her ne kadar Kamu Denetçisi şikâyetin kısmen tavsiyesi
kısmen kabulünü önermişse de yukarıda açıklanan gerekçelerle
Kamu Denetçisinin öneri ve görüşüne katılmak mümkün olma-
mıştır.
D. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
30) T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı 10 uncu
maddesinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin, Avrupa
İnsan Hakları Sözleşmesinin 13 üncü maddesindeki etkili başvuru
hakkının ve 17 inci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasağının
ihlal edildiğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı gibi
şikâyete konu olayda, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Be-
yannamesi ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güvence
altına alınmış olan başkaca bir insan hakkı ihlalinin tespit edilemediği
sonuç ve kanaatine varılmıştır.
F. İyi Yönetişim İlkelerine Uygunluk Yönünden Değerlen-
dirme
31) Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
şında idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket etmeleri değil
aynı zamanda iyi yönetişim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri de
beklenmektedir.
32) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri”
474 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU