Page 650 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 650

maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenme-
            sine ve araştırmasına geçilmiş, 2016/87 şikayet numaralı Ret önerisiy-
            le Kamu Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
               B. Ön İnceleme Süreci
               2.  Şikâyet başvurusunun ön incelemesinde; şikâyet konusunun
            Kurumumuzun görev alanına girdiği, şikâyetçinin menfaat ihlali koşu-
            lunu taşıdığı, idari başvuru yollarının tüketildiği, şikâyetin süresinde
            yapıldığı ve diğer ön inceleme konularında da bir eksiklik olmadığı, bu
            nedenle şikâyetin inceleme ve araştırmasına engel bir durumun bu-
            lunmadığı tespit edilmiştir.

               II. OLAY VE OLGULAR

               A. Şikâyetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
               3.  Şikayet başvurucusu, Çanakkale Ayvacık Devlet Hastanesinde
            laboratuvar  teknisyeni olarak görev yaptığını,  Danıştay  5.  Dairenin
            21/06/2012 tarih, E: 2011/3865 ve K: 2012/4783 sayılı kararı ile
            ‘kan almanın laboratuvar teknisyeni/teknikerlerinin görevi olmadığına’
            hükmedildiğini, Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü-
            nün kararın uygulanması için Türkiye Halk Sağlığı Kurumu ve Türki-
            ye Kamu Hastaneleri Kurumuna yazı yazdığını, Türkiye Halk Sağlığı
            Kurumunun ilgili kararı uyguladığını, ancak Türkiye Kamu Hastane-
            leri Kurumunun uygulamadığını, konuyla ilgili olarak 18/05/2015
            tarihinde Sağlık Bakanlığına dilekçe verdiğini, tarafına yazılı olarak
            cevap verilmemesi neticesinde 07/10/2015 tarihli BİMER başvurusu-
            nu yaptığını, BİMER başvurusuna cevaben Türkiye Kamu Hastaneleri
            Kurumu Tıbbi Hizmetler Başkan Yardımcılığı tarafından ‘21/10/2015
            tarih ve 1340 sayılı cevap yazısının Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Ge-
            nel Müdürlüğüne gönderildiği’ bilgisinin verildiğini, ancak cevabın hala
            kendisine ulaşmadığını ve 13/11/2015 tarihli BİMER başvurusuna da
            cevap verilmediğini belirterek bahse konu Danıştay kararının uygu-
            lanması talebiyle Kurumumuza başvurmuştur.
               B. İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları
               4.  Sağlık Bakanlığı  Sağlık  Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün
            01/04/2016 tarih ve 126 sayılı yazısı ve eklerinde özetle; Danıştay 5.
            Dairenin Kararı ile ilgili olarak Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünün




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  649
   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655