Page 646 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 646

E. İyi Yönetişim İlkelerine Uygunluk Yönünden Değerlendir-
            me

               62) Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
            şında idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket etmeleri değil
            aynı zamanda iyi yönetişim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri de
            beklenmektedir.
               63) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu  Denetçiliği  Kurumu  Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri”
            başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
            idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
            rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel veri-
            lerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
            tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlen-
            miştir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını
            teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde
            de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa
            Parlamentosu tarafından kabul edilen Avrupa Doğru İdari Davranış
            Yasasında da yer verilmiştir.
               64) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme ne-
            ticesinde;  şikâyet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen
            bilgi ve belgelerin İdare tarafından süresi içerisinde ve  gerekçeli olarak
            Kurumumuza gönderildiği; ayrıca şikayetçiye iletilen Yüksek Onur Ku-
            rulu Kararında “karara karşı başvuru yollarının gösterildiği” ve Kara-
            rın geciktirilmeksizin bildirildiği, idarenin bu yönlerden iyi yönetişim
            ilkelerine uygun davrandığı anlaşılmıştır. Ancak; şikayete ilişkin ola-
            rak idare tarafından yapılan soruşturmanın ilgili mevzuattaki süreleri
            aşarak kişinin  “adalete erişim hakkını zedelediği”; ayrıca soruşturma
            sonucunda makul bir gerekçe ile “şikayetçinin Oda ve TTB’nin taraf-
            sızlığına ilişkin meşru kaygı veya korkularını bertaraf edecek yeterli




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  645
   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651