Page 25 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 25

lisans yapmış olmanın da tek başına atanma kriteri olarak belirlenme-
            sinin hukuken mümkün olmadığı; uzman öğretmenliğe atanma konu-
            sunda Anayasa Mahkemesi kararı sonrasında oluşan boşluğun yargı
            içtihadıyla doldurulmaya elverişli olmadığı ve konunun yasakoyucu
            tarafından yapılacak yasal düzenleme ile açıklığa kavuşturulmasının
            gerektiği yönündeki kararından da anlaşılacağı üzere, şikayet konusu
            idari işlemin sebep, konu ve maksat yönlerinden de hukuka uygun ol-
            duğu değerlendirilmektedir.
               B) Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yönünden

               11. 5204 sayılı Kanun ile 2004 yılında öğretmenlerin mesleki ve
            kişisel gelişimlerinin sağlanması, niteliklerinin iyileştirilmesi, statüle-
            rinin yaptıkları görevin önem, güçlük ve sorumluluk derecesi çerçeve-
            sinde olması gereken seviyeye yükseltilmesi amaçlanmış, öğretmenler
            için bilgide ve iş başarımında yarışmayı ön plana çıkaracak bir teşvik
            sistemi kurulmasının bir gereği olarak, özel bir ihtisas mesleği olduğu
            belirtilen öğretmenliğin öğretmenlik, uzman öğretmenlik ve başöğ-
            retmenlik olmak üzere kariyer basamaklarına ayrılarak öğretmenlerin
            mesleki ve kişisel gelişimlerine imkan ve fırsat yaratılmak istenmiştir. 2

               Şikayetçinin uzman öğretmenlik unvan talebinin, Anayasa Mah-
            kemesi kararından sonra henüz bir düzenleme yapılmadığı ve yasal
            boşluk bulunduğundan bahisle, reddedilmesinin hakkaniyete uygun
            olmadığı kanaatine ulaşılmıştır, Şöyle ki;
               Anayasanın  2.  Maddesinde,  Türkiye  Cumhuriyeti’nin nitelikleri
            arasında sayılan Hukuk Devleti ilkesi Anayasa Mahkemesinin birçok
            kararında belirtildiği gibi, insan haklarına dayanan, bu hak ve özgür-
            lükleri koruyup güçlendiren, eylem ve işlemleri hukuka uygun olan,
            her alanda adaletli bir hukuk düzeni kurup bunu geliştirerek sürdüren,
            Anayasaya aykırı durum ve tutumlardan kaçınan, hukuku tüm devlet
            organlarına egemen kılan, Anayasa ve hukukun üstün kurallarıyla ken-
            dini bağlı sayan, yargı denetimine açık, yasaların üstünde yasakoyucu-
            nun da bozamayacağı temel hukuk ilkeleri ve Anayasanın bulunduğu
            bilincinde olan devlettir. Bu bağlamda, hukuk devletinde yasakoyucu,
            yasaların yalnız Anayasaya değil, evrensel hukuk ilkelerine de uygun



            2  5204 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu ve Devlet Memurlar Kanununda Değişiklik Yapılmasına
            İlişkin Kanun gerekçesi



            20   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30