Page 357 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 357

hükümlerini dikkate alarak 2014 -2015 eğitim öğretim yılı için 2013
            yılının 28 -29 Kasım tarihlerinde ve 2014 yılının 28- 29 Nisan tarih-
            lerinde Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, Din Kültürü ve Ahlak
            Bilgisi, T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük ve Yabancı Dil dersleri için
            düzenlemiş olduğu ortak sınavlar sonucunda Temel Eğitimden Orta-
            öğretime Geçiş Sınavlarının (TEOG) puan hesaplamasında kullanılan
            Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanının Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
            dersinden muaf olan öğrenciler aleyhine sonuçlar doğurduğu iddiası
            ile yapıldığı anlaşılmaktadır.
               27. 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hak-
            kında Kanun Hükmünde Kararname ve 2013- 2014 Eğitim Öğretim
            Yılı Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları E -Kılavuzuna göre söz konu-
            su sınavın, eğitim öğretim yılının birinci dönemine ilişkin kısmının
            Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce gerçekleştirildiği;
            ikinci dönemine ilişkin kısmının ve öğrencilerin yerleştirilmelerine
            ilişkin kısmının ise Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel
            Müdürlüğünce gerçekleştirildiği anlaşılmaktadır.
               28.  Şikayetçilerin iddiaları ve Milli Eğitim Bakanlığının göndermiş
            olduğu savunma ve eki E- Kılavuz bir bütün olarak değerlendirildiğin-
            de; uyuşmazlığın Ağırlıklandırılmış Sınav Puanının hesaplanmasında
            kullanılan Ağırlık Katsayılarından kaynaklandığı; söz konusu katsa-
            yıların Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf olan bir öğren-
            ci için 16 üzerinden; muaf olmayan bir öğrenci için ise 18 üzerinden
            değerlendirilmesi sonucunda Ağırlıklandırılmış Sınav Puanının farklı
            matematiksel sonuçlar doğurabileceği; farklı matematiksel sonuçların
            ise Yerleştirmeye Esas Puanı etkileyeceğinden hareketle ve işin teknik
            bilgi ve uzmanlık gerektirmesi dolayısıyla üç farklı Üniversiteden her
            biri alanında yetkin ve Üniversitelerinin Eğitimde Ölçme ve Değer-
            lendirme Anabilim Dalı Başkanlıklarında Öğretim Üyesi olarak görev
            yapan ..., ..., ... ve Eğitim Öğretim Planlamacısı ... 11/9/2014 tarihli
            yazılarımızla bilirkişi heyeti olarak görevlendirilmişlerdir.

               29. Söz konusu bilirkişi heyetinden,  “Millî Eğitim Bakanlığı Orta-
            öğretim Kurumlarına Geçiş Yönergesi, Milli Eğitim Bakanlığı 2013 2014
            Eğitim Öğretim Yılı Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları e Kılavuzu, söz ko-
            nusu kılavuz ekinde yer alan EK 2 Ortaöğretime Yerleştirmeye Esas Puanın
            Hesaplanmasını gösterir tablo, Milli Eğitim Bakanlığınca Kurumumuza





           352   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362