Page 358 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 358
gönderilen TEOG sınavı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf muaf
olmayan aday karşılaştırmasını ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi dışın-
daki diğer derslere aynı sayıda doğru cevap veren beş muaf öğrenci, beş de
muaf olmayan öğrenciye ilişkin sınav sonuç belgelerini objektif temelde ve
bilimsel yöntemlere başvurmak suretiyle inceleyerek;
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı (TEOG) kapsamında,
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf olan ve olmayan öğren-
cilerin, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi dışındaki diğer derslere aynı
sayıda doğru cevap vermeleri durumunda, sınav puanlarının hesap-
lanmasında kullanılan Ağırlıklandırılmış Sınav Puanının hesaplanma-
sında, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf olmayan öğrencile-
rin sınav puanları açısından lehte veya aleyhte sonuçlar doğuracak her
hangi bir hesaplama hatası yapılıp yapılmadığına;
Yapılacak hesaplamalar sonucunda; sınava giren tüm öğrenciler
açısından lehte veya aleyhte sonuç doğuracak her hangi bir sonuca va-
rılması durumunda ise, söz konusu hatanın nasıl ortadan kaldırılabi-
leceğine; “ilişkin bilimsel görüşleri sorulmuştur.
30. Söz konusu bilirkişiler bilimsel inceleme ve araştırmaları sonu-
cunda Kurumumuza sundukları bilirkişi heyet raporunda aşağıdaki
“Durum Saptaması”nda bulunmuşlardır:
1)TEOG puanı hesaplanırken, (AORT= (ORTxDS)/Toplam Ders Saati)
formülü esas alınarak,
a. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf olmayan öğrencilerin 1.
Dönem ve 2. Dönem ağırlıklı puan ortalamalarının, ağırlıklandırmaya esas
olan toplam ders saatinin 28 alınarak hesaplandığı,
b. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf olan öğrencilerin 1. Dö-
nem ve 2. Dönem ağırlıklı puan ortalamalarının, ağırlıklandırmaya esas
olan toplam ders saatinin 26 alınarak hesaplandığı anlaşılmaktadır.
2. Yılsonu başarı puanının, iki döneme ait ağırlıklı puan ortalamaları
toplamı, ikiye bölünerek hesaplandığı görülmektedir.
3. Sınavı gerçekleştirilen derslerden alınan puanlar kendi ağırlık kat-
sayıları ile çarpılarak çarpımların toplamından elde edilen değer, derslerin
ağırlık katsayılarının toplamına bölünmesi suretiyle her bir dönem için dö-
nemsel Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (AOSP) elde edilmektedir.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 353