Page 358 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 358

gönderilen TEOG sınavı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf muaf
            olmayan aday karşılaştırmasını ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi dışın-
            daki diğer derslere aynı sayıda doğru cevap veren beş muaf öğrenci, beş de
            muaf olmayan öğrenciye ilişkin sınav sonuç belgelerini objektif temelde ve
            bilimsel yöntemlere başvurmak suretiyle inceleyerek;
               Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı (TEOG) kapsamında,
            Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf olan ve olmayan öğren-
            cilerin, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi dışındaki diğer derslere aynı
            sayıda doğru cevap vermeleri durumunda, sınav puanlarının hesap-
            lanmasında kullanılan Ağırlıklandırılmış Sınav Puanının hesaplanma-
            sında, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf olmayan öğrencile-
            rin sınav puanları açısından lehte veya aleyhte sonuçlar doğuracak her
            hangi bir hesaplama hatası yapılıp yapılmadığına;

               Yapılacak hesaplamalar sonucunda; sınava giren tüm öğrenciler
            açısından lehte veya aleyhte sonuç doğuracak her hangi bir sonuca va-
            rılması durumunda ise, söz konusu hatanın nasıl ortadan kaldırılabi-
            leceğine;  “ilişkin bilimsel görüşleri sorulmuştur.
               30. Söz konusu bilirkişiler bilimsel inceleme ve araştırmaları sonu-
            cunda Kurumumuza sundukları bilirkişi heyet raporunda aşağıdaki
            “Durum Saptaması”nda bulunmuşlardır:

               1)TEOG puanı hesaplanırken, (AORT= (ORTxDS)/Toplam Ders Saati)
            formülü esas alınarak,

               a. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf olmayan öğrencilerin 1.
            Dönem ve 2. Dönem ağırlıklı puan ortalamalarının, ağırlıklandırmaya esas
            olan toplam ders saatinin 28 alınarak hesaplandığı,

               b. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf olan öğrencilerin 1. Dö-
            nem ve 2. Dönem ağırlıklı puan ortalamalarının, ağırlıklandırmaya esas
            olan toplam ders saatinin 26 alınarak hesaplandığı anlaşılmaktadır.
               2. Yılsonu başarı puanının, iki döneme ait ağırlıklı puan ortalamaları
            toplamı, ikiye bölünerek hesaplandığı görülmektedir.
               3. Sınavı gerçekleştirilen derslerden alınan puanlar kendi ağırlık kat-
            sayıları ile çarpılarak çarpımların toplamından elde edilen değer, derslerin
            ağırlık katsayılarının toplamına bölünmesi suretiyle her bir dönem için dö-
            nemsel Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (AOSP) elde edilmektedir.




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  353
   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363