Page 247 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 247
I.USÛL
A.Şikayet Başvuru Süreci
1) Şikayet başvurusu, Kurumumuza e başvuru yolu ile gönderilen
ve 16.01.2015 tarih ve 650 sayı ile kayıt altına alınan, gerçek kişiler
için şikayet başvuru formu vasıtasıyla yapılmıştır. Şikayet başvurusu-
nun karara bağlanması için 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayı-
lı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 41/1 a
maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 inci maddesinin birinci fık-
rasının (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine ve araştırmasına
geçilmiştir.
B.Ön İnceleme Süreci
2) Yapılan ön inceleme neticesinde, şikâyet konusunun kurumu-
muzun görev alanına girdiği, şikâyetçinin menfaat ihlali koşulunu ta-
şıdığı, idari başvuru yollarının tüketildiği, şikâyetin süresinde yapıl-
dığı ve diğer ön inceleme konularında da bir eksiklik bulunmadığı, bu
nedenle şikâyetin inceleme ve araştırmasına engel bir eksikliğin bu-
lunmadığı tespit edilmiştir.
II. OLAY VE OLGULAR
A.Şikayetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
3) Şikâyetçi, ... tarafından Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bi-
limler MYO Organizasyon İşletme Yönetimi Bölümü’nce 13.11.2014
tarihinde ilan edilen yardımcı doçentlik kadrosu için başvuruda bu-
lunulduğu, 03.12.2014 tarihinde Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve
Atanma Yönetmeliğinin 7. Maddesi kapsamında yabanı dil sınavına
tabi tutulduğu, ancak yapılan dil sınavından başarısız olduğunun ken-
disine tebliğ edildiği, mevcut yardımcı doçentlik kadrosu için kendi-
sinden başka kimse başvurmamasına rağmen dil sınavından başarısız
sayılmasının daha önce duyulmamış bir uygulama olduğu, ÖSYM ta-
rafından yapılan son YDS sınavından 62,5 puan aldığını, sınav sonucu
değerlendirmenin haksız yapıldığı, MYO bünyesinde yapılan yardımcı
doçentlik dil sınavlarının seviyesi ve değerlendirilmesi konusunda eşit
davranılmadığı, dil sınavı cevap kağıdının eksik ve hakkaniyetten uzak
242 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU