Page 279 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 279

bağdaşmayacağından hareketle hakkaniyete aykırı bir uygulama
            olduğu ve öğretmen çocuğu kontenjanı uygulamasının kaldırıl-
            ması gerektiği” ifade edilmektedir.
               32) Her ne kadar şikayet sahibi başvurusunda şikayete konu mev-
            zuatta çelişki olduğunu iddia etmekte ise de yukarıdan beri açıklandığı
            üzere ilgili mevzuat ve uygulamalar (içtihatlar) ile Kurumumuz Kararı
            birlikte değerlendirildiğinde, buna katılmanın mümkün olmadığı, ida-
            renin takdir yetkisini Anayasa ve Kanun ile ulaşılmak istenen amaç
            doğrultusunda kamu yararı ve hizmet gereklerine uygun şekilde, sos-
            yal devlet ilkesi çerçevesinde kullandığı, bu itibarla şikayete konu
            idari işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı sonuç ve kanaatine
            varılmıştır.

               E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
               33) Anayasa’nın 42 nci maddesinde yer alan eğitim ve öğrenim hak-
            kına, Birleşmiş Milletler Evrensel Beyannamesi ile İnsan Hakları Av-
            rupa Sözleşmesi’nde güvence altına alınmış haklara aykırı bir durum
            tespit edilememiş olup, etkin başvuru yollarının açık olduğu, hakların
            kötüye kullanılmadığı dolayısıyla insan hakları ihlallerinin bulunma-
            dığı sonuç ve kanaatine varılmıştır.
               F. İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               34) Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
            şında idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket etmeleri değil
            aynı zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri bek-
            lenmektedir.

               35) 28.03.2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi yönetim ilkele-
            ri” başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yapar-
            ken idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde;  kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması,
            eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı
            beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı,
            savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararla-
            rın gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın
            geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim




           274   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284