Page 450 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 450

C. Olaylar

               5.  Şikayet başvurucusu 2015/2016 akademik yılı Jean Monnet
            burs programına müracaat etmiş olup, İdare tarafından yapılan İda-
            ri Uygunluk Değerlendirmesinde evraklarının tam olduğunun tespit
            edilmesi neticesinde yazılı sınava davet edilmiştir. 09/05/2015 ta-
            rihinde  gerçekleştirilen yazılı  sınavda geçme  puanının  60  olmasına
            rağmen şikayetçi 55,5 puan almış, 18/09/2015 tarihinde yazılı sınav
            kağıdının tekrar değerlendirilmesi talebiyle idareye başvurmuş, idare-
            nin yazılı sınav kağıdının tekrar değerlendirilmesinin mümkün olma-
            dığına ilişkin 07/10/2015 tarihli cevabı üzerine 02/11/2015 tarihinde
            Kurumumuza başvurarak sınav kağıdının uzman bilirkişilerce tekrar
            değerlendirilmesini ve sınav puanının iptal edilerek yeni puanının be-
            lirlenmesini talep etmiştir.

               D. Kamu Denetçisi Serpil Çakın’ın İnceleme ve Araştırma
            Bulguları

               6. Şikayet konusu işleme ilişkin bilgi ve belgeler Başbakanlık Ha-
            zine Müsteşarlığı’ndan istenilmiş, Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı
            Merkezi Finans ve İhale Birimi’nin 03/02/2016 tarihli yazısıyla konu-
            ya ilişkin belgelerin örnekleri gönderilerek 4 numaralı paragraf ve alt
            bentlerinde değinilen açıklamalar yapılmıştır.

               7. Kamu Denetçisi tarafından şikayete konu sınavının hatalı de-
            ğerlendirilip değerlendirilmediği ve değerlendirme sonucunda şikayet
            başvurucusunun alacağı puanın belirlenmesi amacıyla konusunda uz-
            man, yabancı dil ve alan bilgisi olan Avrupa Birliği Uzmanı ...’ın bilirki-
            şi görüşüne başvurulmuştur.
               7.1 04/03/2016 tarihli uzman bilirkişi raporunda bilirkişiye
            değerlendirilmek üzere verilen şikayetçinin yazılı sınav kağıdı,
            aynı sınavda başarılı bulunmuş olan ... ve ...’nin sınav kağıtları
            ile karşılaştırılmak suretiyle, içerik açısından değerlendirile-
            rek puanlanmıştır. Bilirkişi raporunda özetle; “…...’ın 20 puanlık
            ilk soruda ilişkilerin temel aşamalarından ziyade, müzakere başlıkları, IPA
            programları üzerinde durmuştur. 40 puanlık ikinci soruda konuyu analitik
            olarak değerlendiremediği, istenilenden ziyade bilgi kırıntılarının rastgele
            sıralandığı görülmüştür. 40 puanlık üçüncü soruda diğer sorulara verilen
            cevaplarına nazaran daha iyi olduğu anlaşılsa da; çalıştığı alanda AB mük-
            tesebatına uyumun sağlayacağı faydalar yeterince vurgulanmayıp, Türkiye



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  445
   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455