Page 598 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 598

doğru bir şekilde iletebilmesi için doktora alanının dışında çeşitli ders-
            lerin  de verilmesinin  gerektiğinin  açık  olduğu; doktora  eğitiminin
            hemen ardından akademik personel olunmamasının ileride bu yönde
            tercih yapılamayacağına karine teşkil etmeyeceği” belirtilerek anılan
            derslerin verilmesinde eğitim hizmetlerinin gereklerine ve hukuka ay-
            kırılık bulunmayarak talep reddedilmiştir.
               C. Kamu Denetçisi Serpil Çakın’ın Kamu Başdenetçisi’ne
            Önerisi
               19) Kamu Denetçisi tarafından yapılan inceleme ve araştırma neti-
            cesinde; “Gelişim ve Öğrenme” ile “Öğretimde Planlama ve Değerlen-
            dirme” adlı formasyon derslerinin tüm doktora öğrencilerine verilip
            verilmeyeceği hususunun EÜ Senatosunda tekrar ele alınarak metnin
            açık ve anlaşılır bir şekilde yeniden düzenlenmesi ve şikayetçinin tale-
            binin verilecek karar doğrultusunda gözden geçirilmesi için ilgili ida-
            reye tavsiyede bulunulması yönünde hazırlanan öneri Kamu Başde-
            netçisi’ne sunulmuştur.
               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme
               20) EÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Güneş Enerjisi Anabilim Dalında
            doktora öğrencisi olan şikayetçi, bölüm öğrencilerinden istenen “Ge-
            lişim ve Öğrenme” ile “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” adlı
            formasyon derslerinin eğitim alanı dışında doktora yapan öğrencile-
            re herhangi bir katkısının olmadığını, aksine külfet olduğunu ifade
            ederek, bu derslerin eğitim ve öğretim alanı dışında doktora yapan
            öğrencilere zorunlu tutulmaması talebiyle 28/12/2015 tarihinde Ku-
            rumumuza başvurmuştur. Şikayetçinin “eğitim alanı dışında doktora
            yapan” öğrencilerden kastının “öğretim elemanı kadroları dışındaki”
            doktora öğrencileri olduğu anlaşılmaktadır.
               21) Dosya kapsamından, ülkemizde yükseköğretim faaliyetlerinin
            kapsamını belirleyerek, eğitim-öğretim faaliyetlerinin Kanunlarda be-
            lirtilen amaç ve hedefler doğrultusunda gerçekleştirilmesi ve öğretim
            elemanlarının yetiştirilmesinin planlamasını yapmakla yükümlü YÖK
            tarafından yükseköğretim faaliyetlerinin “kalitesinin” yükseltilmesi-
            nin amaçlandığı; bunun için “öğretim elemanlarının öğretim kuram-
            ları, yöntem ve teknikleri konusunda formal bir eğitim almalarının
            gerekli olduğu” yönünde tutum aldığı görülmüştür.



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  593
   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603