Page 598 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 598
doğru bir şekilde iletebilmesi için doktora alanının dışında çeşitli ders-
lerin de verilmesinin gerektiğinin açık olduğu; doktora eğitiminin
hemen ardından akademik personel olunmamasının ileride bu yönde
tercih yapılamayacağına karine teşkil etmeyeceği” belirtilerek anılan
derslerin verilmesinde eğitim hizmetlerinin gereklerine ve hukuka ay-
kırılık bulunmayarak talep reddedilmiştir.
C. Kamu Denetçisi Serpil Çakın’ın Kamu Başdenetçisi’ne
Önerisi
19) Kamu Denetçisi tarafından yapılan inceleme ve araştırma neti-
cesinde; “Gelişim ve Öğrenme” ile “Öğretimde Planlama ve Değerlen-
dirme” adlı formasyon derslerinin tüm doktora öğrencilerine verilip
verilmeyeceği hususunun EÜ Senatosunda tekrar ele alınarak metnin
açık ve anlaşılır bir şekilde yeniden düzenlenmesi ve şikayetçinin tale-
binin verilecek karar doğrultusunda gözden geçirilmesi için ilgili ida-
reye tavsiyede bulunulması yönünde hazırlanan öneri Kamu Başde-
netçisi’ne sunulmuştur.
D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
dirme
20) EÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Güneş Enerjisi Anabilim Dalında
doktora öğrencisi olan şikayetçi, bölüm öğrencilerinden istenen “Ge-
lişim ve Öğrenme” ile “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” adlı
formasyon derslerinin eğitim alanı dışında doktora yapan öğrencile-
re herhangi bir katkısının olmadığını, aksine külfet olduğunu ifade
ederek, bu derslerin eğitim ve öğretim alanı dışında doktora yapan
öğrencilere zorunlu tutulmaması talebiyle 28/12/2015 tarihinde Ku-
rumumuza başvurmuştur. Şikayetçinin “eğitim alanı dışında doktora
yapan” öğrencilerden kastının “öğretim elemanı kadroları dışındaki”
doktora öğrencileri olduğu anlaşılmaktadır.
21) Dosya kapsamından, ülkemizde yükseköğretim faaliyetlerinin
kapsamını belirleyerek, eğitim-öğretim faaliyetlerinin Kanunlarda be-
lirtilen amaç ve hedefler doğrultusunda gerçekleştirilmesi ve öğretim
elemanlarının yetiştirilmesinin planlamasını yapmakla yükümlü YÖK
tarafından yükseköğretim faaliyetlerinin “kalitesinin” yükseltilmesi-
nin amaçlandığı; bunun için “öğretim elemanlarının öğretim kuram-
ları, yöntem ve teknikleri konusunda formal bir eğitim almalarının
gerekli olduğu” yönünde tutum aldığı görülmüştür.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 593