Page 597 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 597
15) YÖK’ün Üniversite Rektörlüklerini muhatap 07/04/2000
tarih ve 6961 sayılı yazısında; “Doktora eğitimi ülkemizde ge-
nellikle akademik kariyer için yapıldığından söz konusu bu iki der-
sin sadece 2547 sayılı Kanun’un 35 inci maddesi uyarınca doktora yapan
araştırma görevlileri tarafından değil, doktora yapan tüm öğrenciler
tarafından alınmasında yarar görülmektedir.” denmektedir.
16) YÖK’ün üniversitelere gönderilen 17/03/2006 tarih ve
5551 sayılı yazısında “Yürütme Kurulu’nun 05/10/1999 tarihli top-
lantısında alınan kararın, 12 nci paragraftaki “araştırma görevlilerinin
lisansüstü eğitimleri sırasında enstitü kurulunca gerekli görülen
eğitim bilimleri derslerini de almaları sağlanır” hükmüne dayanılarak
iptal edildiği ve belirtilen derslerin verilip verilmeyeceğine ilişkin dü-
zenlemelerin üniversite senatosu kararı çerçevesinde enstitü kurulla-
rınca yapılmasının Genel Kurul’un 10/03/2006 tarihli toplantısında
uygun bulunduğu” görülmüştür.
17) EÜ Senatosunun 10/10/2006 tarihli kararında, Üni-
versitenin Enstitülerinde doktora yapan kadrolu-kadrosuz Öğretim
Görevlisi, Okutman, Uzman ve Araştırma Görevlilerinin “Gelişim ve
Öğrenme” ile “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” derslerini al-
malarının zorunlu olmasına karar verilmiştir.
B. Şikâyet Konusuna İlişkin Uygulamalar
18) Danıştay’ın 8. Dairesinin 19/03/2013 tarih ve
E:2009/10831, K:2013/6383 sayılı kararında; Süleyman Demirel
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde doktora öğrencisi olan dava-
cı tarafından, doktora yeterlik sınavında başarılı olan doktora öğren-
cileri tarafından alınması zorunlu tutulan “Gelişim ve Öğrenme” ile
“Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” isimli formasyon derslerinin,
öğretim elemanı kadroları dışındaki doktora öğrencilerine zorunlu tu-
tulmaması ve anılan derslerden muaf tutulma istemiyle açılan davada
“doktoranın yüksek seviyeli akademik derece, bilimsel yeterlik derece-
si olduğu; doktora eğitiminin öğrenciye bağımsız bir şekilde araştırma
yapabilme, bilimsel konuları derinlemesine yorumlama, yeni sonuçla-
ra ulaşabilme ve bunu aktarabilme yeteneğinin kazandırılması olduğu,
bu amaç doğrultusunda doktora yapılan bilim dalına özgü derslerin
yanı sıra bu hususa ilişkin sonuçlara doktora öğrencilerinin ulaşabil-
mesine ve bunu gerek öğrencilere gerekse bu alanda çalışan kişilere
592 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU