Page 593 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 593
Planlama ve Değerlendirme dersinde ise öğretim ve değerlendirme be-
cerilerinin geliştirilmesinin hedeflendiği,
5.5) Üniversitelerin en önemli misyonlarından birinin “eğitsel sü-
recin kalitesini yükseltmek ve etkinliğini artırmak” olduğu, bunun
için eğitsel süreci yönlendiren “öğretim üyelerinin öğretme görevle-
riyle ilgili bilgilerinin” artırılmasının gerektiği, öğretim elemanlarının
pedagojik açıdan yetersiz olduklarının bir gerçek olduğu, daha etkili
bir öğretim sağlamak için “öğretim kuramları, yöntem ve teknikleri
konusunda formal bir eğitim verilmesinin gerekli olduğu,
5.6) Şubat 2007 tarihinde YÖK tarafından sunulan Türkiye’nin
Yükseköğretim Stratejisi Raporunda; yükseköğretim alanında ya-
şanan öğretim sorunlarına değinilerek, “Üniversite öğretim üyeliğine
yapılan atamalarda daha çok bilimsel başarı üzerinde durulmaktadır.
Bu öğretim üyelerinin, başarılı bir öğretici olması için, yararlı olabi-
lecek pedagojik formasyonları bulunup bulunmadığı hesaba katılma-
maktadır. Bu açığı kapamak için öğretim üyeliğine atanan bir kişinin
pedagojik formasyonunu geliştirmesi için olanaklar yaratılmalıdır.
Öğretim üyelerinin ne tür ve ne düzeyde bir pedagojik formas-
yona sahip olması gerektiğini her üniversitenin senatosu ka-
rarlaştırmalıdır.” denildiği,
5.7) Bu doğrultuda; Fen Bilimleri Enstitüsünün Eğitim Fakültesi
ile işbirliği yaparak üzerine düşen sorumluluğunu yerine getirdiği ve
2014-2018 yılı Stratejik Planında yer alan akademik ve idari persone-
lin gelişiminin sürekliliğinin sağlanması gerektiği amacının gerçekle-
şebilmesi için söz konusu derslerin korunması gerektiği,
5.8) Şikâyetçinin, diğer üniversitelerin fen bilimleri enstitülerinde
okuyan doktora öğrencilerinin bu dersleri alma yükümlülüğünün ol-
madığı yönündeki iddiasının doğru olabileceği, zira bu konunun üni-
versite senatolarının kararına bırakılmış olduğu,
5.9)Yukarıda adı geçen derslerin Üniversitede 16 yıldır kesintisiz
olarak verildiği, bu derslerin hem güz hem de bahar yarıyılında dörder
şube olarak açıldığı, her sınıfın mevcudunun 25-30 kişiyi aşmamasına
dikkat edildiği, devam zorunluluğu bulunduğu, ödevler içerdiği ve ara/
yarıyıl sonu sınavları olduğu, belirtilmiştir.
588 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU