Page 346 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 346

30. 18 nci paragrafta belirtilen kanunda “Öğretim Elemanlarının
            Sınıflandırılması” başlıklı 3 üncü maddesine bakıldığında; sınıflan-
            dırma yapılırken b bendinde öğretim görevlileri ve okutmanların sa-
            yıldığı, c bendinde ise araştırma görevlilerinin sayıldığı görülmüştür.
            Sınıflandırmada bir alt sınıfta sayılan araştırma görevlilerinin şikayete
            konu edilen geliştirme ödeneği oranının belirlenmesinde b bendinde
            sayılan sınıfın üzerinde bir konuma getirilerek ödeneğin tamamını al-
            masının eşitliğe uygun olmadığı düşünülmektedir.
               31. 15 inci ve 16 ncı paragrafta belirtilen araştırma görevlileri ile
            öğretim görevlilerinin görev tanımına ve 19 uncu ve 20 inci paragraf-
            larda belirtilen Yükseköğretim Tazminatı oranı ve Akademik Teşvik
            Ödeneği oranına bakıldığında öğretim yardımcısı sınıfında bulunan
            araştırma görevlisi kadrosunun öğretim görevlisi ve okutman kad-
            rosunun üzerinde bir konumda bulunmadığı, söz konusu geliştirme
            ödeneğinin dağıtımında öğretim görevlisi ve okutman gibi öğretim
            elemanlarının araştırma görevlilerinden farklı ve altında tutulma ge-
            rekçesinin makul ve mantıklı bulunmadığı anlaşılmış olup, geliştirme
            ödeneği oranın iki kadro arasında farklı uygulanmasının eşitlik ve
            hakkaniyet ilkesine uygun olmadığı görülmüştür.

               32. Diğer taraftan yapılan mevzuat ve uygulama araştırmasında;
            akademik personele verilmekte olan Yükseköğretim Tazminatı ve
            Akademik Teşvik Ödeneği oranlarının, araştırma görevlisi kadrosun-
            da bulunanlar için belirlenen oran ile öğretim görevlisi ve okutman
            kadrosunda bulunanlar için belirlenen oranın aynı olduğu tespit edil-
            miştir. Bu oranlar belirlenirken araştırma görevlisi, öğretim görevlisi
            ve okutman kadroları için aynı oran uygulanmasının, geliştirme öde-
            neği oranının belirlenmesinde de uygulanmamasının, hakkaniyete ve
            eşitliğe uygun olmadığı sonucuna varılmıştır.

               33. İdareye; mevzuatın tüm ayrıntılarıyla düzenlenememesi, mese-
            lelerin çok çeşitli olması ve kamu hizmetlerinin temel özellikleri gibi
            sebeplerden dolayı takdir yetkisi tanınmaktadır.
               34. Öte yandan, 23 üncü paragrafta belirtilen Anayasa Mahkeme-
            si kararında; “yürütme organına, genel, sınırsız, esasları ve çerçevesi
            belirsiz bir düzenleme yetkisi verilemeyeceği, ancak kanunda temel
            esaslar belirlenerek çerçevenin çizilmiş olması koşuluyla uzmanlık ve
            teknik konulara ilişkin ayrıntılar yürütme organının takdir yetkisine




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  341
   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351