Page 345 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 345

değerlendirilerek şikayetin kabulü yönündeki öneri Kamu Başdenetçi-
            si’ne sunulmuştur.
               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme
               25. Şikayetçi, 3 üncü paragrafta açıklandığı üzere, öğretim görevli-
            lerine geliştirme ödeneği oranın yarısının ödenmesinin ciddi bir eşit-
            sizlik ve adaletsizlik getirdiğini, menfaatinin ihlal edildiği bu konuda
            düzenleme ve iyileştirme yapılması yönünde tavsiye kararı verilmesini
            talep etmektedir.

               26. 17 nci paragrafta bahsedilen 2914 Sayılı Yükseköğretim Perso-
            nel Kanunun 14 üncü maddesinde geliştirme ödeneğinin verilmesine
            ilişkin usul ve esaslar ile oran veya miktarlar Yükseköğretim Kurulu ile
            Milli Eğitim Bakanlığının görüşü ve Maliye Bakanlığının teklifi üzeri-
            ne Bakanlar Kurulu Kararı ile tespit edilmektedir.

               27. 22 inci paragrafta belirtilen Bakanlar Kurulu Kararı ile Pro-
            fesör, Doçent, Yardımcı Doçent ve Araştırma Görevlisi hesaplanacak
            geliştirme ödeneğinin tamamını, Öğretim Görevlisi ve Okutman gibi
            öğretim elemanlarının ise hesaplanacak geliştirme ödeneğinin yarısı-
            nı alacağı belirlenmiştir.

               28. 13 üncü paragrafta belirtilen Anayasamızın 10 uncu maddesin-
            de; “Herkes, dil ırk, cinsiyet, siyasi görüşünce, felsefi inanç, din, mezhep, ve
            benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşit olduğu” ifade
            edilmiştir.
               29. “Anayasa’nın 10. maddesinde belirtilen “kanun önünde eşitlik il-
            kesi” hukuksal durumları aynı olanlar için söz konusudur. Bu ilke ile
            eylemli değil, hukuksal eşitlik öngörülmüştür. Eşitlik ilkesinin amacı,
            aynı durumda bulunan kişilerin kanunlar karşısında aynı işleme bağ-
            lı tutulmalarını sağlamak, ayrım yapılmasını ve ayrıcalık tanınmasını
            önlemektir. Bu ilkeyle, aynı durumda bulunan kimi kişi ve toplulukla-
            ra ayrı kurallar uygulanarak kanun karşısında eşitliğin ihlâli yasaklan-
            mıştır. Kanun önünde eşitlik, herkesin her yönden aynı kurallara bağlı
            tutulacağı  anlamına  gelmez.  Durumlarındaki  özellikler,  kimi  kişiler
            ya da topluluklar için değişik kuralları ve uygulamaları gerektirebilir.
            Aynı hukuksal durumlar aynı, ayrı hukuksal durumlar farklı kurallara
            bağlı tutulursa Anayasa’da öngörülen eşitlik ilkesi zedelenmez” denil-
            miştir.(AYM, 5/3/2015 tarihli, E.2014/167, K.2015/27, sayılı kararı)


           340   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350