Page 364 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 364

idari-islemlerin-tesisinde-takdir-yetkisi-sebep-ve-keyfilik/).   İdare-
            nin takdir yetkisinin söz konusu olması halinde dahi, keyfi ola-
            rak hareket edebileceği anlamına gelmez. İdarenin takdir yet-
            kisini kullanırken de kanunun koyduğu sınırlar içinde kalması,
            eşitlik ilkesine önem vermesi, kanunlar özel koşullar öngör-
            müşse bunlara uyması, bu yetkiyi kamu yararı için ve gerekçeli
            olarak kullanması gerekmektedir. (Prof. Dr. Şeref GÖZÜBÜYÜK,
            “Yönetsel Yargı”, Ekim/1998 s. 264)
               25) Yukarıdan bu yana anlatılanlar kapsamında somut olayımıza
            konu ... Yurdu lokanta/kantin işletmesi için 2014-2017 işletici seçimi
            dönemine ait 8/9/2014 tarihli “Aday İşletici Puan Sıralı Döküm Tablo-
            su” incelendiğinde; şikayetçi firmanın mevzuatta yer verilen kriterler
            üzerinden yapılan değerlendirmede 65 puan aldığı (bkz. par. 7.1), “...
            Gıda İnş. Oto. ve Yed. Par. San. Tic. Ltd. Şti.”’nin puanının ise 61 oldu-
            ğu, öte yandan aynı tabloda “Komisyon raporu” sütununda bu firma
            için “Gıda ile bir iştigali tespit edilememiştir.” şeklinde not düşüldüğü,
            bununla birlikte Genel Müdüre verilen +10 tercih puanının bu işletici
            lehine kullanılarak puanının 71’e yükseldiği ve işletmeyi almaya hak
            kazandığı (bkz. par. 7.2) görülmektedir.

               26) 17 numaralı paragrafta yer verilen Danıştay İDDK kararı
            incelendiğinde, Statü’nün 7. 8. ve 9. maddelerinde adayların, talip
            oldukları işletmeyi yürütecek bilgiye, beceriye ve yeterliliğe sahip olup
            olmadıkları hususlarında, bilgi ve belgeler doğrultusunda objektif bir
            puanlama ve seçim yapılmasına imkân veren kriterlere yer verildiği
            ancak Kurum’un işletmeyi dilediğine vermekte serbest olduğuna iliş-
            kin olarak getirilen düzenleme yönünden 10. maddenin bu kriterlerle
            çeliştiği yönünde bir tespit yapıldığı görülmektedir. Bir başka anla-
            tımla Mahkeme, Statünün 7., 8. ve 9. maddeleri ile objektif bir
            puanlama ve seçim yöntemi benimsenirken 10. madde ile ge-
            tirilen düzenleme ile bu kriterleri göz ardı edercesine idareye
            sınırsız bir takdir hakkının tanındığını kabul etmiştir.

               27) Somut olayımızdaki uyuşmazlık ise, şikâyetçi firmanın 65 pu-
            anla birinci sırada iken, 61 puan alan 4A şirketinin Statünün 9 (g) ben-
            dinde yer verilen düzenleme uyarınca +10 Genel Müdür takdir puanı
            ile puanının 71’e yükselmesi sonucu işletici seçilmesinden kaynaklan-
            maktadır.





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  359
   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369