Page 242 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 242
tarafından her zaman için tekrar yasal değişikliğe gidilebilir. Şüphesiz
bu da idarenin takdiri içerisinde kalmaktadır.
48) Diğer yandan mevcut yasal düzenleme için Anayasa da yazılı
kurum ve kuruluşlar tarafından Anayasa Mahkemesi’ne iptal koşulları
oluştuğunda iptal davası açabileceği kuşkusuzdur.
Yapılan inceleme ve araştırmada bu hususta bir karar ve müracaata
rastlanmamıştır. Açıklanan gerekçelerle şikayetin reddi gerekmiştir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
49) 14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanununun 21 inci maddesi uyarınca, Kamu Denetçiliği Kurumunca
inceleme ve araştırmanın, başvuru tarihinden itibaren altı ay içinde
sonuçlandırılamaması nedeniyle 22/07/2014 tarihinde süre uzatma
yazısı şikayetçiye yazılmıştır.
B. Yargı Yolu
50) 2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması Başlıklı 40 ıncı maddesinin 2 nci fıkrasında, “Devlet, işlemle-
rinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve
sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328 sayılı
Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 nci maddesinin ikinci fık-
rası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı Ankara İdare Mahkemesine
yargı yolu açıktır.
V. KARAR
Açıklanan gerekçelerle; şikayetin REDDİNE;
Bu kararın şikayetçiye ve KAMU İHALE KURUMU’na tebliğini, Tür-
kiye Cumhuriyeti Kamu Başdenetçisi’nce karar verildi.
M.Nihat ÖMEROĞLU
Kamu Başdenetçisi
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 235