Page 32 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 32
birlikte, uyuşmazlığın ilk aşamasında, idarenin, ortaklık ya-
pısının dönüştürüleceği taahhüdünün şikayetçi tarafından ve-
rilmesi üzerine şikayetçiye kurum açma izni ile işyeri açma ve
çalışma ruhsatı verdiği görüldüğünden mülkiyet hakkının ihlal
edilmediği, ancak 12/6/2015 tarihinden itibaren idarenin şi-
kayetçiye ortaklık yapısının dönüştürülmesi için tanıdığı süre
dolduğundan bu tarihten sonra idarenin şikayetçi hakkında
tesis edeceği işlemin ayrıca değerlendirilmesi gerektiği sonu-
cuna varılmıştır.
65) Öte yandan, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 13 üncü
maddesindeki etkili başvuru hakkının, ve 17 inci maddesindeki hak-
ları kötüye kullanma yasağının ihlal edildiğine dair herhangi bir bulgu
ve bilgiye rastlanmadığı gibi şikayete konu olayda başkaca insan hak-
ları ihlaline de rastlanmamıştır.
E) İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
66) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi yönetim ilkeleri”
başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken ida-
renin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygun-
luk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmama-
sı, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik,
haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme
hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme,
kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilme-
si, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması
gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davra-
nışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar.”
hükmü yer almaktadır. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan
ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının
41. maddesinde de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup, benzer
ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru
İdari Davranış Yasası”nda da yer verilmiştir.
67) Söz konusu yasanın 10 uncu Maddesinde meşru beklenti-
ler ve tutarlılık ilkelerinden bahsedilerek yetkilinin hem kendi idari
davranışlarında hem de Resmi Kurumun idari işlemlerinde tutarlı
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 25