Page 384 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 384

edilmesi şartı bulunmamaktadır. İdare tarafından 10/10/2014
            tarihinde yükleniciye yazılan yazıyla; İdarenin konteyner ih-
            tiyacının halen devam ettiği açıklanarak bu nedenle belirtilen
            tarihten sonra yapılan teslimatın kabul edildiği ancak kontey-
            nerların, gecikme cezası ve kesin teminata el konulması şar-
            tıyla altında alınmasına karar verildiği açıklanmıştır. İhaleye
            konu olan wc ve banyo konteynerı yapım işi Suriye’deki savaş-
            tan kaçarak ülkemize sığınan mültecilerin bulunduğu sınır böl-
            gelerine gönderilmek üzere yükleniciye ihale edilmiştir. İşin
            acil olması nedeniyle 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735
            sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu hükümleri yerine Afet
            ve Acil Durum Harcamaları Yönetmeliği hükümleri doğrultu-
            sunda afet ve acil durum hallerinde ortaya çıkan ihtiyaçların
            karşılanması amacıyla sınırlı olmak üzere harcama yapılarak
            ihaleye çıkılmıştır. Şikayetçi yüklenici tarafından 12 adet kon-
            teyner, iş bitim tarihi olan 28/10/2014 tarihinden önce İdareye
            teslim edildiği ancak geri kalan kısmın tesliminde temerrüde
            düşüldüğü ve yükleniciye verilen süreye rağmen konteynerla-
            rın teslim edilmediği, İdarenin somut olayın özelliklerine göre
            devam eden ihtiyacının acil olduğu anlaşıldığından İdarece şi-
            kayetçinin kesin teminatının gelir kaydedilmesi işleminde hu-
            kuka aykırılık bulunmamaktadır.
               19. Ayrıca şikayetçinin İdarece yapılan başkaca ihalelere davet edil-
            memesi hususuna ilişkin şikayeti incelendiğinde; İdarenin 9.4 numa-
            ralı paragrafta bahsedilen Afet ve Acil Durum Harcamaları Yönetmeli-
            ği’nin 17 nci maddesine göre takdir yetkisini kullanarak en az üç istekli
            arasından pazarlık usulüne uygun olarak ihaleye çıktığı, 4.5. numaralı
            paragrafta bahsedilen İdarenin cevabi yazısında ifade ettiği üzere şika-
            yetçinin süresinde taahhütünü yerine getirmediği bu nedenle teslimat
            sürecinde eksiksiz, hatasız ve süresinde teslimat yapan firmalarla iş
            artışı yapıldığı, İdarenin bu işlemiyle kamu yararı ve hizmetine aykırı
            ve sübjektif davrandığı hususunda iddia ve bilgi, belge bulunulmadığı
            gibi dosya içerisinde de buna aykırı bir bulguya rastlanılmadığından
            şikayetçinin bu talebinin de reddi gerekmiştir.
               20. Şikayetçi elinde sipariş üzerine kalan malzemelerin başka yerde
            değerlendirilmesinin mümkün olmadığını ve AFAD’ın bu malzemelere
            ihtiyacı olduğu halde sözleşmenin 19 uncu maddesine göre iş eksiltme




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  377
   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389