Page 386 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 386

adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçü-
            lülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, ne-
            zaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış
            hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı,
            makul sürede karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvu-
            ru yollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
            rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tulum
            veya davranışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim ilkelerine
            uyar. “ şeklinde yer verilmektedir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde
            yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar
            Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından bahsedilmek-
            te olup benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından kabul edilen
            “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası” nda da yer verilmiştir.

               26. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme neticesin-
            de; İdarece talep yazılarımıza yasal süre içerisinde gerekçeli şekilde
            cevap verildiği iyi yönetim ilkelerine bu yönlerden uygun dav-
            ranıldığı anlaşılmıştır. Ancak şikâyetçi tarafından İdareye yapılmış
            olan başvurulara  çoğunlukla makul sürede gerekçeli cevap verilmesine
            karşın bazılarına eksik cevap verildiği  yada  hiç cevap verilmediği ve
            şikayetçiye başvuracağı yasal yolların gösterilmediği anlaşıldığından
            idarenin hesap verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, karar-
            ların gerekçeli olması ve kararlara karşı başvuru yollarının gös-
            terilmesi ilkelerine aykırı davrandığı anlaşılmış olup; İdareden
            bundan böyle bu ilkelere uyması beklenmektedir.

               IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
               MEVZUAT
               A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması

               27. 14/6/2012  tarihli ve 6328  sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
            Kanununun 21 inci maddesinin birinci fıkrası uyarınca, durmuş olan
            dava açma süresi gerekçeli ret kararının ilgiliye tebliğinden itibaren
            kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
               B. Yargı Yolu

               28. 2709 sayılı 1982 Anayasasının “Temel Hak ve Hürriyetlerin
            Korunması” başlıklı 40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, “Devlet,





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  379
   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391