Page 449 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 449
gerekçeli karar verme, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi ilkeleri-
ne uygun davrandığı, ancak idarenin, şikayet başvurucusunun ko-
nuyla ilgili başvurusunu gerekçeli olarak reddetmesine rağmen, karara
karşı başvuru yolunu göstermediği, bu nedenle iyi yönetişim ilkelerin-
de vurgulanan “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi” ilkesine
uymadığı anlaşılmış olup, idarenin bundan böyle bu ilkeye de uyması
beklenmektedir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
I. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
27. 14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanununun 17 nci maddesinin sekizinci fıkrasına göre Kamu Denetçi-
liği Kurumuna, dava açma süresi içinde yapılan başvuru işlemeye baş-
lamış olan dava açma süresini durdurmakta olup, 21 inci maddesinin
birinci fıkrası uyarınca başvurunun Kurum tarafından reddedilmesi
durumunda, durmuş olan dava açma süresi gerekçeli Ret Kararının il-
giliye tebliğinden itibaren kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
II. Yargı Yolu
28. 2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması Başlıklı 40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, “Devlet, işlem-
lerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını
ve sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328
sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20’nci maddesinin ikinci
fıkrası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı 30 günlük dava açma sü-
resinden varsa arta kalan süre içinde ... Vergi Mahkemesine yargı yolu
açıktır.
V. KARAR
Yukarıda yer alan gerekçeler ve dosya kapsamına göre ŞİKÂYETİN
REDDİNE, Kararın şikâyet başvurucusuna ve Gelir İdaresi Baş-
kanlığına tebliğine, Türkiye Cumhuriyeti Kamu Başdenetçisi’nce ka-
rar verildi.
M.Nihat ÖMEROĞLU
Kamu Başdenetçisi
442 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU