Page 511 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 511

kaldı ki kapasite artışı kapsamında yapılan değerlendirmede devletin
            satın alabileceği kadar RES enerjisine izin verebildiği bunun da Devle-
            tin mali gücü imkan verdiği ölçüde değerlendirebileceği anlaşılmakta-
            dır.

               22) 6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanununun genel gerekçesin-
            de özetle; enerji konusunun Dünya gündemine oturduğu ve ülkemiz
            gündemindeki ağırlığını koruduğu son on yıl içinde, ülkemiz enerji ve
            özellikle elektrik piyasası büyük ve hızlı bir gelişme kaydettiği, birin-
            cil düzenleme olması nedeniyle piyasa aktörlerine geleceğe yönelik yol
            gösterici olması ve ikincil mevzuata da dayanak teşkil etmesi gereken
            Kanunun reformun hedefleri doğrultusunda piyasa gelişmelerinin
            önünde  olması  gerektiği,  diğer  taraftan  müktesebatını  uyumlaştır-
            makla yükümlü olduğumuz Avrupa Birliği, mevcut Kanunun yürürlük
            tarihi olan 2001 yılından sonra üç defa yönerge çıkarmış, enerji ve
            özellikle elektrik piyasası mevzuatında yeni amaç ve hedeflere yönelen
            yeni bir piyasa yapılanması öngörüldüğü, bu çerçevede ulusal mükelle-
            fiyetlerin yerine getirilmesi hususundaki tereddütleri gidermek ama-
            cıyla bazı hususların kanunda düzenlenmesinde hem yatırım ortamı-
            nın geliştirilmesi hem de hukuki belirlilik ilkesinin temini bakımından
            gereklilik olduğunun değerlendirildiği” ifade edilmiştir.
               23) Anayasamızın 10 ncu maddesinde ifade edilen eşitlik il-
            kesi, aynı hukuksal durumda (statüde) olan kişilerin aynı kurala bağlı
            tutulmalarını gerektirmektedir. Anayasa Mahkemesi’nin pek çok ka-
            rarında da vurgulandığı gibi, yasa önünde eşitlik ilkesi, herkesin her
            yönden aynı kurallara bağlı olacağı anlamına gelmeyip, farklı durum
            ve koşullar için ayırımın mümkün olduğu ancak bu ayırımın meşru
            olması için objektif ve makul bir nedene dayanması, meşru ve kamu
            yararına yönelik bir amaca hizmet etmesi ve amaç ve araç orantısının
            makul olması gereklidir. Bu durumda anılan ilke, birbirleriyle aynı du-
            rumda olanlara aynı kuralların uygulanması anlamına gelmektedir.
            Somut olayda, şikayetçi firmanın üretim faaliyetinde bulunduğu alana
            TEİAŞ tarafından yapılan yarışma sonucunda sisteme bağlantı hakkı
            kazanarak lisanslandırıldığı ve lisansı gereğince yatırımını tamamla-
            yarak 7 MW üzerinden üretime başladığı ve üretim yaptığı sahaya aynı
            şartlarda giren diğer firmalara da idare tarafından, işlemin gerekçe-
            si olan aynı hükümlerin uygulandığı bu nedenle şikayetçi firmanın





           504   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516