Page 516 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 516
T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK)
ŞİKAYET NO : 2016/525
KARAR TARİHİ : 28/07/2016
RET KARARI
ŞİKAYETÇİNİN ADI, SOYADI : -
ŞİKAYETÇİNİN ADRESİ : -
ŞİKAYET EDİLEN İDARE : 1) Enerji Piyasası Düzenleme
Kurumu
2) ... Elektrik Dağıtım A.Ş. (...)
ŞİKAYETİN KONUSU : Elektrik faturası bedelinin
fahiş şekilde artışına neden
olduğu iddia edilen DST (Dağı-
tım Sistem Tarifesi) kaleminin
yasal olmadığı gerekçesi ile ip-
tali talebi hakkındadır.
ŞİKAYET BAŞVURU TARİHİ :
I. USUL
A.Şikayet Başvuru Süreci
1. Şikayet başvurusu, Kurumumuza posta yolu ile gönderilen,
01/02/2016 tarih ve ... sayı ile kayıt altına alınan, gerçek kişiler için
şikayet başvuru belgesi vasıtasıyla yapılmıştır. Şikayet başvurusunun
karara bağlanabilmesi için 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayı-
lı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 41/1-a
maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 inci maddesinin birinci fık-
rasının (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine ve araştırmasına
geçilmiş, 2016/525 şikayet numaralı Ret önerisiyle Kamu Başdenetçi-
si’ne sunulmuştur.
B. Ön İnceleme Süreci
2. Yapılan ön inceleme neticesinde, şikayet konusunun; Kurumu-
muzun görev alanına girdiği, şikayetçinin menfaat ihlali koşulunu
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 509