Page 516 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 516

T.C.
                    KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK)


             ŞİKAYET NO                           :  2016/525
             KARAR TARİHİ                         : 28/07/2016
                                        RET KARARI
             ŞİKAYETÇİNİN ADI, SOYADI             : -
             ŞİKAYETÇİNİN  ADRESİ                 : -

             ŞİKAYET EDİLEN İDARE                 : 1) Enerji Piyasası Düzenleme
                                                  Kurumu

                                                  2) ... Elektrik Dağıtım A.Ş. (...)
             ŞİKAYETİN  KONUSU                    :  Elektrik  faturası  bedelinin
                                                  fahiş  şekilde  artışına    neden
                                                  olduğu iddia edilen DST (Dağı-
                                                  tım Sistem Tarifesi) kaleminin
                                                  yasal olmadığı gerekçesi ile ip-
                                                  tali talebi hakkındadır.
             ŞİKAYET BAŞVURU TARİHİ               :


               I. USUL

               A.Şikayet Başvuru Süreci
               1. Şikayet başvurusu, Kurumumuza posta yolu ile gönderilen,
            01/02/2016 tarih ve ... sayı ile kayıt altına alınan, gerçek kişiler için
            şikayet başvuru belgesi vasıtasıyla yapılmıştır. Şikayet başvurusunun
            karara bağlanabilmesi için 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayı-
            lı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
            Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 41/1-a
            maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 inci maddesinin birinci fık-
            rasının (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine ve araştırmasına
            geçilmiş, 2016/525 şikayet numaralı Ret önerisiyle Kamu Başdenetçi-
            si’ne sunulmuştur.

               B. Ön İnceleme Süreci
               2. Yapılan ön inceleme neticesinde, şikayet konusunun; Kurumu-
            muzun görev alanına girdiği, şikayetçinin menfaat ihlali koşulunu


                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  509
   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521