Page 90 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 90
Bu kapsamda şikâyet dosyası değerlendirildiğinde, şikâyetçinin,
idarenin yaptığı hesaba güvenerek ödemelerini yaptığı bu nedenle zor
duruma düştüğü dolayısıyla, ilgili idarenin haklı beklentiye uygunluk,-
makul sürede karar vermek,kararın geciktirilmeksizin bidirilmesi gibi
hizmet kusurundan kaynaklı hatalarada daha duyarlı davranılmasının
uygun olacağı sonuç ve kanaatine varılmıştır.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanu-
nunun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu tavsiye kararı
üzerine otuz gün içinde herhangi bir işlem tesis edilmez veya eylemde
bulunulmaz ise durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye
başlayacaktır.
B. Yargı Yolu
16. 2709 Sayılı 1982 Anayasasının “Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması” başlıklı 40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, “Devlet, işlem-
lerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını
ve sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328
sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 nci maddesinin ikin-
ci fıkrası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı dava açma süresinden
arta kalan süre içinde ilgili İdare Mahkemesinde yargı yolu açıktır.
V. KARAR
Yukarıda açıklanan gerekçe ve dosya kapsamına göre;
1. Şikâyetçinin, borcun aslına yönelik şikayetinin REDDİNE
2. Gecikme zammına yönelik şikayetin KABULÜ ile;
Şikâyetçinin borcun aslının tebliğ edildiği tarih sonrası için hesap-
lanacak gecikme zammından sorumlu olması gerektiği, borcun aslı-
nın tebliğ edildiği tarih öncesi dönem için tahakkuk ettirilen gecikme
zammından sorumlu olmaması gerektiği konusunda ORMAN GENEL
MÜDÜRLÜĞÜNE TAVSİYEDE bulunulmasına,
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 83