Page 131 - ilitam-dergisi
P. 131

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






            laştık. Değişik bir arkadaş grubu. Ben kişilik gelişimleri açısından bakıyorum. Ki
            Türkiye’nin genel durumunu da yansıtıyor bu biraz. Otobüsten iniyorlar, koştu-
            ruyorlar bir tarafa doğru, sonra toplanıyorlar, Beraber servise bindik, yirmi daki-
            ka içerisinde servis şoförünü bağırır hâle getirdiler. İlginç yani “Hepsi böyledir.”
            demiyorum. Şunu söylemek istiyorum: Yani daha çok, paranoid, şizoid bir geli-
            şim evresi ki Türkiye’nin zaten büyük bir kısmı bu evrede. Temel özellik şu: Yani
            bir hak var kendilerine ait, bu hak gasp edilmiş, arkasından bu hak gasp edildiği
            için şu anda fırsat yakalanmış ve bu fırsatı sonuna kadar değerlendirmek iste-
            yen ve her zaman da işte “Biz mağdur edildik, haksızlığa uğradık.” argümanını
            ortaya sunan bir grupla karşı karşıyayız.

               Şimdi, ben şunu söylüyorum: Yani İLİTAM eğitimiyle bu kişilerde ya da buna
            benzer bir kişilik yapısını dönüştürmek mümkün değil, imkânsız. Çünkü Anadolu
            Üniversitesinden gelen hocam dijital eğitimi bize burada avantajlarını sundu.
            Fakat ben hocama hemen şunu söyleyeyim dijital eğitimle ilgili: Hocamın sınıfa
            girip sınıfta öğrencilerin karşısında bu şekilde, canlı bir şekilde durması, şimdi ve
            o an durmasının ortaya çıkarmış olduğu duygusal fırtınayı siz 100 bin terabaytı
            yükleyerek oluşturamazsınız, bu imkânsız. Son zamanlarda yapılan çalışmalar
            var. Hep Batı örneğini veriyoruz. Dijital çağla birlikte özellikle bizi biz yapan, in-
            san yapan temel unsurun -nedir o- Beynimizin üst katmanı, serebral korteksin
            şu anda daha da inceldiği ortaya çıktı ve Batı’da çok ciddi çalışmalar var bu-
            nunla ilgili. Yani amacımız nicelik mi, nitelik mi? Şimdi, ben şeye başvurdum,
            birkaç hafta sonra, üç hafta sonra 7 metreye kadar tekneyi kullanabileceğim.
            Peki, hiç tekne kullandım mı? Hiç kullanmadım. Ama bana bu sertifika verile-
            cek teorik eğitimle. Ve ben büyük ihtimalle şunu söyleyeceğim: “Niye 8 metreyi
            kullanamıyorum?” Anlatabiliyor muyum? Yani ben de o, biraz önce bahsetmiş
            olduğum arkadaşlardan farklı değilim. Bizim zaten sıkıntımız bu, eğitim siste-
            miyle ilgili bir sıkıntımız var. Şu anda mesela bana her gün YÖK’ten sayısız defa
            mesaj geliyor. YÖK’ten kim var şu anda burada mesela bizi temsil edecek? Var
            mı birisi? Maalesef, hocam. Mesajları okusam inanamazsınız. Yani bu YÖK’e gi-
            den şikâyetler -bak bu da bir furya- ve CİMER’e giden şikâyetler bizim sonumuz
            olacak yani en azından benim yöneticilik anlamında sonum olacak çünkü ben
            bunu kaldıramam, biliyorum, kendimi biliyorum. Evet, İLİTAM eğitimi şu amaçla
            kurulmuştur: Daha doğrusu, yani sabahtan beri bahsetmiş olduğumuz “lifetime





                                                                      OCAK 2020   131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136