Page 131 - ilitam-dergisi
P. 131
İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI
laştık. Değişik bir arkadaş grubu. Ben kişilik gelişimleri açısından bakıyorum. Ki
Türkiye’nin genel durumunu da yansıtıyor bu biraz. Otobüsten iniyorlar, koştu-
ruyorlar bir tarafa doğru, sonra toplanıyorlar, Beraber servise bindik, yirmi daki-
ka içerisinde servis şoförünü bağırır hâle getirdiler. İlginç yani “Hepsi böyledir.”
demiyorum. Şunu söylemek istiyorum: Yani daha çok, paranoid, şizoid bir geli-
şim evresi ki Türkiye’nin zaten büyük bir kısmı bu evrede. Temel özellik şu: Yani
bir hak var kendilerine ait, bu hak gasp edilmiş, arkasından bu hak gasp edildiği
için şu anda fırsat yakalanmış ve bu fırsatı sonuna kadar değerlendirmek iste-
yen ve her zaman da işte “Biz mağdur edildik, haksızlığa uğradık.” argümanını
ortaya sunan bir grupla karşı karşıyayız.
Şimdi, ben şunu söylüyorum: Yani İLİTAM eğitimiyle bu kişilerde ya da buna
benzer bir kişilik yapısını dönüştürmek mümkün değil, imkânsız. Çünkü Anadolu
Üniversitesinden gelen hocam dijital eğitimi bize burada avantajlarını sundu.
Fakat ben hocama hemen şunu söyleyeyim dijital eğitimle ilgili: Hocamın sınıfa
girip sınıfta öğrencilerin karşısında bu şekilde, canlı bir şekilde durması, şimdi ve
o an durmasının ortaya çıkarmış olduğu duygusal fırtınayı siz 100 bin terabaytı
yükleyerek oluşturamazsınız, bu imkânsız. Son zamanlarda yapılan çalışmalar
var. Hep Batı örneğini veriyoruz. Dijital çağla birlikte özellikle bizi biz yapan, in-
san yapan temel unsurun -nedir o- Beynimizin üst katmanı, serebral korteksin
şu anda daha da inceldiği ortaya çıktı ve Batı’da çok ciddi çalışmalar var bu-
nunla ilgili. Yani amacımız nicelik mi, nitelik mi? Şimdi, ben şeye başvurdum,
birkaç hafta sonra, üç hafta sonra 7 metreye kadar tekneyi kullanabileceğim.
Peki, hiç tekne kullandım mı? Hiç kullanmadım. Ama bana bu sertifika verile-
cek teorik eğitimle. Ve ben büyük ihtimalle şunu söyleyeceğim: “Niye 8 metreyi
kullanamıyorum?” Anlatabiliyor muyum? Yani ben de o, biraz önce bahsetmiş
olduğum arkadaşlardan farklı değilim. Bizim zaten sıkıntımız bu, eğitim siste-
miyle ilgili bir sıkıntımız var. Şu anda mesela bana her gün YÖK’ten sayısız defa
mesaj geliyor. YÖK’ten kim var şu anda burada mesela bizi temsil edecek? Var
mı birisi? Maalesef, hocam. Mesajları okusam inanamazsınız. Yani bu YÖK’e gi-
den şikâyetler -bak bu da bir furya- ve CİMER’e giden şikâyetler bizim sonumuz
olacak yani en azından benim yöneticilik anlamında sonum olacak çünkü ben
bunu kaldıramam, biliyorum, kendimi biliyorum. Evet, İLİTAM eğitimi şu amaçla
kurulmuştur: Daha doğrusu, yani sabahtan beri bahsetmiş olduğumuz “lifetime
OCAK 2020 131