Page 132 - ilitam-dergisi
P. 132

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






               learning” ya da “lifelong learning” bu, hayat boyu değil zaten, yaşam boyu. Bizim
               sıkıntımız zaten hep “hayat” diye bakıyoruz. Yaşam başka bir şey, hayat başka bir
               şey. Bakın, burayı bir yaşam alanı hâline getirdik şu anda sizin sayenizde, teşek-
               kür ediyorum, buradasınız. Şimdi, biz niye bu eğitimi vermeye çabalıyoruz ya
               da Batı niye bunu yaptı? Şundan dolayı yaptı: 1) Bu, Maslow’un hiyerarşisini he-
               piniz biliyorsunuzdur, Abraham Maslow, O hiyerarşisi, bilmiyor muyuz Hocam?

                  Önemli bir şey söyleyeceğim, bilime ve estetik, ihtiyacı nereye koyuyor?
               Koymuyor hocam, Çünkü Maslow üzerine yazanlar Maslow’nun kendi kitabını
               okumuyorlar ki. Siz birinci basamakta da yani o en alttaki temel ihtiyaç anında
               da bilmeye ihtiyaç duyarsınız, aynı zamanda estetiğe ihtiyaç duyarsınız, en son
               kendinizi gerçekleştirdiğiniz basamakta da bilme ve estetiğe ihtiyaç duyarsınız.
               Niye bunu söylüyorum? Çünkü çok ciddi bir ayrım yapıyor, diyor ki: “Bi cognı-
               tıon ve di cognıtıon” hocaların bahsettiği şey bu aslında. Çünkü biz şu anda
               bilimsel olarak konuşmak ve bu meseleyi ona yatırmak zorundayız.

                  Şimdi bu kitaba gelenlerden bazıları gerçekten bi cognıtıon yani varoluşsal
               sorun olarak görüyorlar sizin gibi ve o bilgiyi aldıkları zamanda farklılaştıklarını
               hissediyorlar. Şimdi, Bayburt Üniversitesinden gelen hocamız, rektörümüz bir
               şey söyledi: “Eşim okuyor, okuyor, okuyor.” Şöyle baktı anladığım kadarıyla en
               azından şu anda benimle de çok sorun hâlinde değil, sıkıntı çıkartmıyor. O za-
               man devam etsin gibi. Bu tabii yani şey için geçerli ama şimdi bir psikoloğun
               bakış açısıyla. Psikolog için şurası önemli: Sizin eşiniz burada bi biliş için mi di
               biliş için mi okuyor? Yani varoluşsal bir mesele hâline mi getirmiş? Ben de gel-
               dim 40 yaşına. “mıddle age crisis” orta yaş krizi, bir bakıyorum geriye ki; “aman
               Allah’ım bunlar ne?” diyorum. Şimdi, buradaki birtakım ihtiyaçlarımı gidermek
               için mi ben İLİTAM ve benzeri okula başvuracağım yoksa Türkiye’de olduğu
               gibi, hani diploma diyoruz ya onun için mi? Peki, bu başvuran öğrencilere ki-
               tabı hazırlayan hocalarımız hangi mantıkla yazacak? Yani onlar için de önemli
               “bi” “di” olması. Yani buradan 3-5 kuruş kazanır mıyız, yoksa bu çocukların ciddi
               anlamda bir ihtiyacı var mı? Buraya kadar geliyorlar, kolay değil yani düşün-
               senize Türkiye’nin dört bir tarafından İzmir’e geliyorlar, barınmasından bilmem
               neye kadar çok büyük sıkıntıları var. Şimdi hangi bilinçle o kitabı hazırlıyor? Ben
               işte son bir buçuk, iki aydır yöneticiyim, şunu gördüm, biraz kitapları inceledim,
               Kur’an-ı Kerim kitabını inceledim, ders kitabını şaşırdım. Sanki hocamız Kur’an-ı




           132   OCAK 2020
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137