Page 112 - Ön kapak-merged (1)
P. 112
İyi Yönetim İlkeleri Rehberi
“Kendini, uğradıkları kötü muameleyi sana
bizzat şikâyet etme imkânı olmayan yoksul ve
düşkünlerin ve hak arama yollarını bilmeyenlerin
durumunu araştırmaya ada. Bu durumda olanların
şikâyetlerine bakmak ve ihtiyaçlarını gidermek
üzere güvenilir bir görevli ata.”
Tahir b. Hüseyin
(776-822, Tahirilerin kurucusu ve ilk hükümdarı)
ireyler tarafından idareye yapılan her bir başvurunun kendine has özelliği
dikkate alınarak kabul edilebilir bir süre içerisinde karara bağlanması makul
Bsürede karar verme anlamına gelmektedir. Bu sürenin her bir başvuru
için kesin olarak belirlenmesi oldukça zor olduğundan her bir işlemin özellikli
durumları göz önünde bulundurularak mümkün olan en kısa sürede karar verme
işleminin tamamlanması önem taşımaktadır.
Makul sürede karar verme ilkesi,
Öncelikle yasal düzenlemelerde başvuruların karara bağlanması için
belirlenen sürelere riayet edilmesini,
Karar verme sürecine ilişkin bir sürenin belirlenmemesi durumunda
başvurunun özelliklerine göre mümkün olan en hızlı şekilde işlemin
tamamlanmasını,
Kasıtlı, keyfi veya ihmal sonucu karar verme sürecinin uzatılmamasını
kapsar.
HUKUKİ DAYANAK
Bireylerin ve tüzel kişilerin, kendileriyle veya kamuyla ilgili dilekçeleri veya
usulüne uygun bir şekilde yaptıkları başvuruların hangi süre içerisinde
cevaplandıracağına ilişkin kural 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına
Dair Kanunun “Dilekçenin incelenmesi ve sonucunun bildirilmesi” başlıklı
7’nci maddesinde yer almıştır. Buna göre, “Türk vatandaşlarının ve
Türkiye’de ikamet eden yabancıların kendileri ve kamu ile ilgili dilek ve
şikâyetleri konusunda yetkili makamlara yaptıkları başvuruların sonucu
veya yapılmakta olan işlemin safahatı hakkında dilekçe sahiplerine en geç
otuz gün içinde gerekçeli olarak cevap verilir. İşlem safahatının duyurulması
halinde alınan sonuç ayrıca bildirilir.”
111