Page 113 - Ön kapak-merged (1)
P. 113

İyi Yönetim İlkeleri Rehberi



                   Bu hüküm ile talep ve şikâyetleri içeren başvurulara ilişkin genel nitelikte
                   bir karar verme süresi belirlenmiştir. Oysa bazı özel düzenlemelerde her bir
                   başvurunun kendine özgü niteliği ya da karar verme sürecinin karmaşıklığı
                   göz  önüne  alınarak  işlemin  sonuçlandırılmasına  ilişkin  farklı  süreler
                   öngörülmüştür.
                   Nitekim Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin
                   Yönetmeliğin  “Başvurunun  kabulü  ve  sonuçlandırılması”  başlıklı  12’nci
                   maddesinin ikinci fıkrasında; başvuruların hizmet standartlarında belirtilen
                   süre  içinde  sonuçlandırılacağı  kural  altına  alınmıştır.  Böylece  idarelerin
                   karar almasındaki makul sürenin tayininde öncelikle özel düzenlemelerde
                   yer alan sürelerin dikkate alınacağı, böyle bir sürenin belirlenmemiş olması
                   halinde  ise,  başvuruların  otuz  gün  içerisinde  sonuçlandırılacağı  kabul
                   edilmektedir.
                   Ayrıca, 11/10/2018 tarihli ve 2018/13 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesinde,
                   kamu  kurum  ve  kuruluşlarına  yapılan  tüm  başvuruların  süratli  ve  doğru
                   sonuçlandırılması amacıyla gerekli tüm tedbirlerin alınacağı hüküm altına
                   alınmıştır.
                   Avrupa  Doğru  İdari  Davranış  Yasasının  “Kararların  makul  bir  süre  içinde
                   verilmesi” başlıklı 17’nci maddesinin birinci fıkrasında ise yapılan her bir
                   talep ya da şikâyet ile ilgili kararın, makul bir süre içerisinde, gecikmeden ve
                   her halükârda talebin ya da şikâyetin Kuruma ulaştığı tarihten itibaren en
                   geç iki ay içerisinde verilmesi gerektiği ifade edilmiştir. Aynı maddenin ikinci
                   fıkrasında, herhangi bir talep ya da şikâyetin, konunun karmaşıklığı nedeniyle
                   belirtilen süre içerisinde yanıtlanmasının mümkün olmadığı durumlarda,
                   talebin  ya  da  şikâyetin  sahibinin  en  kısa  zamanda  bilgilendireceği  kural
                   altına alınmıştır.




                                        ÖRNEK OLAYLAR


                   Örnek  Olay-1:  Danıştay  8.  Dairesinin  22/12/1993  tarihli  ve  1993/2193
                   E.,  1993/4343  K.  sayılı  kararında,  davanın,  Avrupa  Topluluğunun  Hukuki
                   Yapısı Bilim Dalı yüksek lisans öğrencisi olan davacının Özel Hukuk Bilim
                   Dalı programına yatay geçiş yapmasına ilişkin 09/10/1990 tarihli ve 72 sayılı
                   işlemin, Özel Hukuk Bilim Dalı Başkanının kabul etmemesi nedeniyle geri
                   alınmasına ilişkin 13/08/1991 tarihli ve 84 sayılı Yönetim Kurulu kararının
                   iptali istemiyle açıldığı belirtilmiştir.
                   Yapılan  değerlendirme  neticesinde,  idari  işlemlerin  hukuka  aykırı
                   bulunmaları  halinde  geri  alınmaları  mümkün  ise  de  geri  alma  işleminin
                   makul  bir  süre  içinde,  hak  ve  nesafet  kurallarını  zedelemeyecek  şekilde





          112
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118