Page 75 - Ön kapak-merged (1)
P. 75

İyi Yönetim İlkeleri Rehberi



                   inceleme  yapılan  kamu  görevlisinin,  toplantı  nezaketine  ve  Kurum
                   Başkanından beklenen nezakete riayet etmediği; toplantı düzenini sağlama
                   yetkisini  kullanırken  ölçülü  davranmadığı  kanaatine  varıldığından  söz
                   konusu tutum ve davranışlarının Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile
                   Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin; “Nezaket ve saygı” başlıklı
                   11’inci maddesinin “Kamu görevlileri; meslektaşları, astları, diğer personel
                   ile hizmetten yararlananlara karşı nazik ve saygılı davranırlar…” hükmüne
                   aykırı olduğuna ve bu nedenle etik dışı davranıldığına karar verilmiştir.






                             İLKEYE İLİŞKİN İDAREYE TAVSİYELER



                   Nezaket  ilkesine  ilişkin  idarenin  göz  önünde  bulundurması  gereken
                   hususlara aşağıda yer verilmiştir:
                   ➢  İdare, vatandaş ile ilişkilerde nazik, kibar ve samimi bir dil kullanmalı,
                      hoşgörülü olmalı ve vatandaşa her zaman güler yüzle karşılık vermeli;
                      nezaket dışı, kaba ve rahatsız edici söylemlerden kaçınmalıdır.

                   ➢  İdare  kendisine  mektup,  telefon  ve  e-posta  ile  iletilen  başvuruları
                      yanıtlarken vatandaşlara yardımcı olacak bir yaklaşım benimsemelidir.

                   ➢  Nezaket  ilkesi  gereği  idare,  vatandaşa  özverili  bir  şekilde  yardımcı
                      olmalı, yetkililerin kurum içinde kendi sorumluluğu dışında bir başvuru
                      alması  durumunda  ise  başvurular  ivedilikle  ilgilisine  yönlendirilmeli,
                      ayrıca başvuru sahibine yapılan işlemler hakkında gecikmeksizin nihai
                      ve kesin bilgi verilmelidir.
                   ➢  İdare nezdinde yapılan bir başvurunun reddedilmesi durumunda, söz
                      konusu tasarrufun gerekçesi başvuru sahibine saygılı bir şekilde izah
                      edilmelidir.
                   ➢  İdareden  kaynaklı  bir  hatanın  ortaya  çıkması  durumunda  kişilerin
                      mağduriyetinin giderilmesi için en uygun tedbir uygulanmalı, nezaket
                      ilkesi gereğince özür dilenerek hatanın yol açtığı olumsuz etkilerin en
                      hızlı biçimde ortadan kaldırılması için çaba sarf edilmelidir.
                   ➢  Kamu görevlileri,  vatandaş ile iletişim halinde iken empati kurmalı,
                      yardımsever ve tevazu sahibi olmalı, herhangi bir sorunun tespiti ve
                      çözümü  noktasında  ise  devletin  vatandaşa  hizmet  için  var  olduğu
                      anlayışını benimseyerek vatandaşın sorununun anlaşılması ve çözüm
                      arayışı noktasında gerçek bir gayret göstermelidir.





          74
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80