Page 103 - kamu-personel-rejimi-1
P. 103

reddi halinde Ankara İdare Mahkemesi’ne yargı yoluna gidilmesi
            mümkündür.

               V. KARAR

               Yukarıda açıklanan gerekçelerle ve dosya kapsamına göre,
            ŞİKAYETİN KABULÜNE;

               İçişleri Bakanlığının iç güvenlik konusundaki en temel görevini ye-
            rine getiren emniyet teşkilatı mensuplarının (polislerin) çalışma hu-
            zuru ve adaleti içerisinde yetki, görev ve sorumluluklarını insan hakla-
            rı saygılı ve demokratik hukuk kurallarına bağlı bir şekilde kullanma-
            larını teminen;

               1) Emniyet teşkilatı mensuplarının çalışma ile dinlenme saat-
            leri ve şekillerinin, uluslararası sözleşmeler ile garanti altına alınan
            haklar ve hakkaniyet ilkeleri, AB müktesebatı ve üye ülke uygulamala-
            rı gözetilerek ve normlar hiyerarşisi gereği Kanunla ve kanuna uygun
            olarak Tüzük veya Yönetmelik ile düzenlemesi,
               2) Emniyet teşkilatı mensuplarının 40 saat/hafta üzerinde
            çalıştırılmamaları, mümkün değilse Avrupa Polis Konfederasyo-
            nu’nun (EUROCOP) hazırladığı çalışma saatleri yönergesi (Working
            Time Directive) doğrultusunda azami çalışma süresinin 48 saat olarak
            belirlenmesi ve 3201 sayılı Kanunun Ek 21 inci maddesinin tekrar dü-
            zenlenerek veya başkaca bir yasal düzenleme yapılarak fazla çalışma
            ücretlerinin hesaplanmasında her bir polis memuru için 40 saatin üze-
            rinde fiilen yapılan fazla çalışma karşılığında saat başı ücretlendiril-
            menin yapılması,
               3) 28 numaralı paragrafta yer verilen Avrupa Birliği ülkeleri uygu-
            lamaları da gözetilerek kesintisiz çalışma süresinin (nöbet süre-
            si) 8 saati geçmemesi yönünde düzenleme yapılması,

               4)  Emniyet  teşkilatı  mensuplarının  ek  görevleriyle  ilgi-
            li esasların uluslararası sözleşmeler ile garanti altına alınan haklar
            gözetilerek düzenleyici bir işlem ile yazılı hale getirilerek hukuki açı-
            dan bağlayıcı bir niteliğe ve standarda kavuşturulması, ek görevlen-
            dirme yapılacakların öncelikle istekli olanlara arasından seçilmesi, ye-
            terli istekli olmadığı taktirde re’sen görevlendirme yoluna gidilmesi,






            98   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108