Page 511 - kamu-personel-rejimi-1
P. 511

adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülü-
            lük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket,
            şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakla-
            rın korunması, dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul
            sürede karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yol-
            larının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin
            korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya
            davranışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar”
            hükmü uyarınca, Kurumumuz inceleme ve araştırmasını yaparken, ida-
            renin iyi yönetim ilkelerine uygun olarak işlem, eylem, tutum veya dav-
            ranışta bulunup bulunmadığını gözetmektedir. Söz konusu Yönetmelik
            hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği Temel
            Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından bahse-
            dilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından kabul
            edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası”nda da yer verilmiştir.
               36. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme neticesin-
            de; şikayet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen bilgi ve bel-
            gelerin süresi içerisinde gönderildiği, ancak şikayetçinin idareye vermiş
            olduğu 07/07/2015 ve 06/10/2015 tarihli dilekçelerine hiçbir cevap
            verilmediği böylece “makul sürede karar verme”, “şeffaflık”, “ka-
            rarların geciktirilmeksizin bildirilmesi” ve “bilgi edinme hak-
            kı”,  dolayısıyla  “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi”
            ilkelerine uygun hareket etmediği anlaşılmış olup, İdarenin bundan
            böyle bu ilkelere uyması beklenmektedir.

               IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
               MEVZUAT
               A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması

               37. Şikayetçinin ilk başvuru tarihi olan 07/07/2015 tarihi esas alın-
            dığında, idari dava açma süresini geçirdiği düşünülse de, mevzuatta
            disiplin cezalarının özlük dosyasından silinme talepleriyle ilgili “süre-
            gelen etki” söz konusu olduğundan, herhangi bir süre kısıtlaması ge-
            tirilmediği, şikayetçinin her zaman için idareye başvurmak suretiyle
            talebini yenileyebileceği dikkate alındığında dava açma süresinin he-
            saplanmasında şikayetçinin 06/10/2015 tarihli dilekçesinin de dikkate
            alınması gerektiği değerlendirilmiş olup; buna göre, 6328 sayılı Kamu




           506   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516