Page 540 - kamu-personel-rejimi-1
P. 540

2015 yılı için (30 gün kullandırılması gereken izin-24 gün kullanılan
            izin)=6 gün, toplamda ise (10+10+10+10+6+6+6)=58 gün izin hakkı-
            nın bulunduğu sonucuna varılacaktır.
               31. Yukarıdan bu yana tüm açıklananlar, başvurucunun id-
            diaları, idarenin konu ile ilgili açıklamaları, mevzuat, yargı ka-
            rarı ve tüm dosya kapsamı birlikte değerlendirildiğinde; 4857
            sayılı İş Kanunun 54’üncü maddesinin bir bütün olarak düşünülmesi
            gerektiği; yasa koyucunun iş akdinin feshine bağlı ücretli izin düzenle-
            melerini yaparken özel sektör için ayrı, kamu sektörü için ayrı düzen-
            lemelerde bulunduğu; söz konusu maddenin son fıkrası kapsamında
            KİT’lerde çalışılan sürelerin yıllık ücretli izin hakkının hesaplanmasın-
            da dikkate alınacağı; buna rağmen söz konusu idarenin 4857 sayılı İş
            Kanunu’nun yürürlüğe girdiği 22/05/2003 tarihinden önce düzenle-
            miş olduğu ve işlemlerine dayanak teşkil eden 4857 sayılı İş Kanu-
            nuna Tabi Personelin Hizmet Hesaplamaları Cetveli kapsamında
            Diğer kamu Kurum ve Kuruluşlarda geçen hizmetlerin senelik izin he-
            sabında dikkate alınmayacağını gösterir tabloyu uygulamasının huku-
            ken dayanağı ve geçerliliğinin bulunmadığı; diğer yandan söz konusu
            idarenin Kurumuza göndermiş olduğu cevabi yazıda belirtmiş olduğu
            ...’ye ait Yargıtay Kararında senelik izin ücret alacağının tarafına öden-
            diğine dair her hangi bir resmi belgenin bulunmadığı belirtilerek idari
            işlemini gerekçe öne sürdüğü oysa, hem başvurucunun hem de ...’nün
            personel dosyalarının incelenmesinden her ikisinin de aynı durumda
            olduğu, Türkiye İş Kurumu İşten Ayrılma Bildirgelerine göre Kıdem
            Tazminatı ödenerek iş akitlerinin fesh edildiği; tüm bu nedenlerle de
            başvurucunun yıllık izinlerinin 30 gün üzerinden hesaplanması ta-
            lebini içerir başvurusuna Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Mü-
            dürlüğü’nün vermiş olduğu ret işleminde hukuka uygunluk tespit
            edilememiştir.
               E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme

               32. 2709 T.C. Anayasasının “Kanun önünde eşitlik” başlıklı 10 uncu
            maddesindeki eşitlik ilkesinin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin
            13 üncü maddesindeki etkili başvuru hakkının ve 17 inci maddesinde-
            ki hakları kötüye kullanma yasağının ihlal edildiğine dair herhangi bir
            bilgi ve bulguya rastlanmadığı sonuç ve kanaatine varılmıştır.






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  535
   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545