Page 537 - kamu-personel-rejimi-1
P. 537
Buna karşın, iş sözleşmesi feshedildiği halde tazminatları ödenerek tasfi-
ye edilmeyen hizmetlerin sonraki çalışma süresine ekleneceği, Dairemizce
KABUL EDİLMEKTEDİR. Yine, işverenin ilerde daha az kıdem tazminatı
ödemek için gerçekte iş sözleşmesi sonlandırılmadığı halde kıdem tazminatı
ödeme şeklinde bir uygulama içine girmesi halinde, işçi aleyhine sonuçlar
doğuran bu tutumu yasalar karşısında korunmamakta ve yapılan ödeme
avans niteliğinde KABUL EDİLMEKTEDİR.
Kıdem tazminatı hesabında dikkate alınması gereken hizmet
süresi yönünden varılan bu sonucun, yıllık izne hak kazanma nok-
tasında da dikkate alınması yerinde olur. Gerçekten 1475 sayılı ya-
sayla 4857 sayılı İş Kanununun bahsi geçen hükümleri, birbirine oldukça
yakın düzenlemeler içermektedirler.” şeklinde hüküm tesis edildiği;
görülmüştür.
C. Kamu Denetçisi Muhittin Mıhçak’ın Kamu Başdenetçi-
si’ne Önerisi
22. Kamu Denetçisi tarafından yapılan inceleme ve araştırma ne-
ticesinde; şikâyet konusu olayın hukuka ve hakkaniyete uygun olduğu
değerlendirilerek şikâyetin kabulü yönündeki öneri Kamu Başde-
netçisi’ne sunulmuştur.
D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
dirme
23. Başvurucu 3 numaralı paragrafta ayrıntılı olarak açıklandığı
üzere; 01/06/1988-15/05/2004 tarihleri arasında Karadeniz Bakır
İşletmelerinde, 22/05/2007 tarihinden Kurumumuza başvuru tarihi-
ne kadar da EÜAŞ Genel Müdürlüğü bünyesinde hizmeti olduğundan
bahsederek, bu Kamu İktisadi Teşebbüslerinde geçen hizmet sürele-
rinin birleştirilerek, yıllık izninin 30 gün üzerinden hesaplanmasını
talep etmektedir.
24. Buna karşın şikâyet edilen idare konumunda bulunan EÜAŞ
Genel Müdürlüğü ise 4 numaralı paragrafta ayrıntılarıyla açıklandığı
üzere başvurucunun iş akdinin feshi sırasında tüm yasal haklarını al-
dığını, geçmiş dönemin bu fesih sırasında tasfiye edildiğini ve tasfi-
ye edilmiş eski hizmetlerin yıllık ücretli izin süresi hesabında dikkate
alınmayacağını belirtmektedir.
532 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU