Page 108 - kamu-personel-rejimi-2
P. 108

43) Görüldüğü üzere şikâyetçinin halen çalışmakta olduğu idare-
            ye geçici personel olarak atanması, bir kamu kuruluşunda çalışmakta
            iken bu kuruluşun özelleştirilmesi koşuluna bağlı olarak gerçekleşmiş-
            tir. Bu durumda şikâyetçinin bir kamu kuruluşunda kamu görevlisi
            olarak kamu hizmeti yürütürken, yine kamu hizmetini yürütmek üze-
            re kamu görevlisi olarak başka bir kamu kurumuna atandığının kabulü
            gerekmektedir.

               44) Tüm bunların yanı sıra personel kanunlarında yapılan değişik-
            liklerle personel statülerinin sürekli bir değişim geçirmesi ve günün
            koşullarına uygun birçok düzenleme yapılması karşısında 1 Mart 1954
            tarihinde yürürlüğe giren 6245 sayılı Harcırah Kanunu’nda yer alan
            memur ve hizmetli tanımında esaslı bir değişiklik yapılmadığı görül-
            mektedir. Harcırah Kanunu’nun yürürlüğe girdiği dönemlerden daha
            farklı bir anlama bürünen, çalışma süreleri ve kendisine tanımlanan
            görevler açısından sürekli ve yaygın bir istihdam türüne dönüşen geçi-
            ci personel statüsünün, Kanun’un yayımlandığı dönemin koşullarına
            göre tanımlanmış memur ve hizmetli tanımına göre değerlendirilerek
            kapsam dışı olduğunu kabul etmenin de yerinde olmadığı düşünül-
            mektedir. Bu bağlamda Harcırah Kanunu’nda yer alan memur ve hiz-
            metli tanımlarının, geçici personel statüsünün günümüz koşullarına
            göre mevzuat ve uygulama açısından değişen durumuna eşdeğer bir
            düzenlemeyle yeniden tanımlanması gerektiği zaruridir.

               45) Bu çerçevede, söz konusu personelin karşı karşıya kaldığı ve
            kamu hizmetinin yürütülmesinden kaynaklanan bu külfetin kendisin-
            ce karşılanmasında, hakkaniyet ilkelerine uygunluk bulunmamakta-
            dır.
               46) Tüm bu açıklamalar çerçevesinde, şikâyetçinin kamu kurulu-
            şunda bir kamu hizmetini yürütürken bu kuruluşun özelleştirilmesi
            sonucunda, başka bir kamu kurumuna nakli sonucunda katlanmış ol-
            duğu masrafları karşılamak amacıyla sürekli görev yolluğu talebinin,
            idarece reddi işleminde mevcut mevzuat hükümlerine göre hukuka uy-
            gunluk bulunmakla birlikte, hakkaniyete uygunluk bulunmadığından
            sorunun çözümü için mevzuat değişikliği yapılması gerektiği sonucu-
            na ulaşılmaktadır.








                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  103
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113