Page 106 - kamu-personel-rejimi-2
P. 106
33) 6245 sayılı Harcırah Kanunu’nun “Tarifler” başlıklı 3 üncü mad-
desinin (e) ve (d) bentlerinde memur ve hizmetlinin tanımı yapılmış
olup, buna göre “memur”; personel kanunları hükümlerine göre aylık
alan kimseler (Yardımcı hizmetler sınıfına dahil personel hariç); “hiz-
metli” ise, personel kanunlarına göre yardımcı hizmetler sınıfına dahil
personel, kurumlarda yalnız ödenek mukabili çalışanlarla kurumlarda
çalıştırılan tarım ve orman işçileri ve iş kanunlarına göre işçi sayılan
kimseler, olarak tanımlanmıştır.
34) Kanunun 10 uncu maddesinde, yurt içinde veya yurt dışında
görev yapmakta iken yurt içinde veya yurt dışındaki sürekli bir göreve
naklen atanan ya da yabancı ülkelerdeki memuriyet merkezi değişti-
rilen memur ve hizmetlilere yeni görev yerlerine kadar sürekli görev
yolluğu olarak yol masrafı, yevmiye, aile masrafı ve yer değiştirme
masrafı verileceği hükme bağlanmıştır.
35) Harcırah Kanunu’ndaki bu hükümlere istinaden 657 sayılı Ka-
nun’un 4 üncü maddesinin (C) fıkrası kapsamında istihdam edilen
geçici personelin memur ve hizmetli tanımına girmediği ve bu perso-
nelin kanunda sürekli görev yolluğu ödenebilecekler arasında sayılma-
dığı anlaşılmaktadır.
36) Uygulamalar başlığı altında yer alan yüksek yargı kararlarında
da belirtildiği üzere, temel ve asli fonksiyonları kamu hizmetini yürüt-
mek olan kamu görevlileri, kamu hizmetinin iyi işlemesi için, ya ken-
di isteklerine dayalı olarak, ya da re’sen kanunlarda yer alan kurallar
çerçevesinde, yetkili idari makamlarca bulundukları yerden başka bir
yere atanabilmekte, bu atamaya bağlı olarak da yeni görev yerlerinde
göreve başlayabilmek için bazı giderler yapmak zorunda kalmaktadır-
lar.(Bkz. par.19)
37) Yolluk ödemesi, kamu hizmetinin gerektirdiği durumlarda bu
hizmet için görevlendirilen kişilerin katlanacakları giderleri karşıla-
mak üzere yapılan parasal ödemeyi içeren bir idari işlem olup, atama
işlemi sonucunda görev yeri değişen kamu görevlisinin karşı karşıya
kaldığı külfetin kamu hizmetinin yürütülmesinden kaynaklanması
nedeniyle, kanun koyucu tarafından bu külfetin kamuca karşılanması
amacıyla Harcırah Kanunu’nda düzenlemeler yapılmıştır. (Bkz. par.19)
38) Harcırah Kanunu, 1 inci maddesinde belirtildiği üzere, genel,
katma ve özel bütçeli idarelerde, bunlara bağlı sabit ve döner sermayeli
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 101