Page 125 - kamu-personel-rejimi-2
P. 125
37) Ayrıca; 2709 sayılı T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik”
başlıklı 10 uncu maddesinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik il-
kesinin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 13 üncü maddesindeki
etkili başvuru hakkının ve 17 inci maddesindeki hakları kötüye kul-
lanma yasağının ihlal edildiğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rast-
lanmadığı gibi şikayet konu olayda insan hakları ihlaline de rastlan-
mamıştır.
F. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
38) Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anla-
yışında idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket etmeleri de-
ğil aynı zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri
beklenmektedir.
39) 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’in “İyi Yönetim İlkeleri”
başlıklı 6 ncı maddesinde; Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uy-
gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlen-
miştir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını
teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde
de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa
Parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış
Yasası”nda da yer verilmiştir.
40) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme netice-
sinde, idare tarafından ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde hareket
edilmiş olması nedeniyle “kanunlara uygunluk” ilkesine uyulduğu,
şikayetçiye makul sürede, gerekçeli cevapların verildiği, şikâyet baş-
vurusu kapsamında ilgili idareden istenilen bilgi ve belgelerin süresi
içinde Kurumumuza gönderildiği ve yeterli cevapların verildiği, iyi
120 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU