Page 147 - kamu-personel-rejimi-2
P. 147

edilmesi gerekirken, kanunda sayılan bu kıstaslara hiç bir şekilde uyul-
            madığı, kamu avukatlarının yaptıkları iş açısından münhasır personel
            rejimi açısından ise klasik memur tanımı içerisinde yer aldıkları, oy-
            saki 657 sayılı Kanunun “Avukatlık hizmetleri sınıfı, özel kanunları-
            na göre avukatlık ruhsatına sahip, baroya kayıtlı ve kurumlarını yargı
            mercilerinde temsil yetkisini haiz olan memurları kapsar.” ifadesinde
            de vurgulandığı üzere, “Avukatlık” mesleği başlı başına uzmanlık ge-
            rektiren özel nitelikte bir meslek olarak tanımlandığı,
               4.8. Kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan avukatların ve
            hukukçuların bir kısmı 657 sayılı Kanuna, 233 ve 399 sayılı KHK hü-
            kümlerine tabi iken, bir kısmı ise çalışmakta olduğu kurumun kuru-
            luş kanununa tâbi olarak görev yaptığı, farklı Kanun ve KHK’lere
            tabi olarak görev yapan kamu avukat ve hukukçuları arasında
            önemli farklılık ve ayrılıklar bulunduğu,
               4.9. 4353 sayılı Kanun ile Maliye Bakanlığı Baş Hukuk Müşavir-
            liği ve Muhakemat Hizmetleri Genel Müdürlüğünde görevli hukuk
            müşavirlerinin taşıdığı yetki ve sorumluluğun karşılığı öngörülerek
            düzenlenmiş olan özlük haklarının, -aynı mahiyetteki yetki ve sorum-
            luluğu 659 sayılı KHK ile genel bütçe kapsamındaki idareler ile özel
            bütçeli idarelerin hukuk birimlerine devredildiği halde- aynı yetki ve
            sorumluluğu üstlenen hukuk müşavirleri ve avukatlara tanın-
            madığı, bu durumun da tüm kamu avukat ve hukukçularının
            görev tanımları ile yetki ve sorumlulukları 659 sayılı KHK ile
            belirlenmiş olmasına rağmen, birçok yönden kamu avukatları
            ve hukukçular arasında eşitsizliğe yol açtığı, özellikle mali ve
            özlük hakları arasında adaletsizliğe sebep olduğu,
               4.10. Bu eşitsizliklere örnek olarak, 657 sayılı Kanuna tabi
            çalışan 1. derecedeki bir kamu avukatının en yüksek ek göster-
            gesi 3000 iken, aynı işi yapan ancak 399 sayılı KHK kapsamında
            olan aynı derecedeki kamu avukatının en yüksek ek gösterge-
            sinin 2200 olduğu,
               4.11. Yine Maliye Bakanlığı Hukuk Müşavirlerinin ek gös-
            tergesi ise 3600 iken 1. derecedeki diğer hukuk müşavirlerinin
            ek göstergesinin 3000 olduğu, keza Maliye Bakanlığı Hukuk
            Müşavirleri makam tazminatı almakta iken diğer hukuk mü-
            şavirlerinin makam tazminatı almadıkları, aynı şekilde diğer




           142   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152