Page 227 - kamu-personel-rejimi-2
P. 227

42) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri”
            başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
            idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
            rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
            rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
            tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlen-
            miştir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını
            teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde
            de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa
            Parlamentosu tarafından kabul edilen “ Avrupa Doğru İdari Davranış
            Yasası’ nda” da yer verilmiştir.
               43) Söz konusu ilkeler  yönünden yapılan değerlendirme
            neticesinde;  şikâyet başvurusu kapsamında Kurumumuzca isteni-
            len bilgi ve belgelerin İdare tarafından süresi içerisinde ve gerekçe-
            li olarak Kurumumuza gönderildiği, şikayetçinin başvurusu ile ilgili
            yaptığı itiraza İdare tarafından gerekçeli olarak cevap verildiği böylece
            “makul sürede karar verme” ilkelerine uygun hareket ettiği, dolayı-
            sıyla idarenin bu yönlerden iyi yönetişim ilkelerine uygun davrandığı
            anlaşılmıştır.  Ancak  İdarenin  şikâyet  başvurucusunun  konuyla  ilgili
            ilk başvurusunu gerekçeli olarak reddetmesine rağmen, karara karşı
            başvuru yolunu göstermediği belirlenmiştir. İyi yönetişim ilkelerinde
            vurgulanan “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi” ilke-
            sine uymadığı, İdarenin ayrıca “savunma hakkı” ve “ölçülülük” ilke-
            lerine de uymadığı anlaşılmış olup, İdarenin bundan böyle bu ilkelere
            de uyması beklenmektedir.

               IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL MEVZUAT:
               A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması:
               44) 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
            Kanununun 21 inci maddesinin  binci fıkrası  uyarınca,  başvurunun




           222   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232