Page 225 - kamu-personel-rejimi-2
P. 225

zorlamaktadır. İşlemlerde gösterilen sebep ve gerekçe, işlemin yasaya
            uygunluğu ve dayanağını değerlendirme, itiraz edip etmeme konusun-
            da ilgililere yardımcı olmakla birlikte, idarenin saydamlığı, savunma
            hakları ve idareye güven ilkeleri ve hukuk devleti anlayışının oluşumu
            noktalarında da büyük öneme sahiptir. Kararın gerekçesi hakkında
            bilgi sahibi olunamaması kanun yoluna etkin başvuru yapılabilmesi-
            ne zarar verecektir. Bu nedenle, idarece verilen kararların yeteri kadar
            açık ve gerekçeli olması gerekmektedir. Şikayet konusu olayda, ilgili
            Yönetmelikle ceza verme yetkisine sahip kılınan Vali Yardımcısının,
            soruşturmacının ilgililerin herhangi bir ihmal ve kusuru bulunmadığı
            yönündeki kanaatine rağmen, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ih-
            tar puanı cezası vermesinde hukuka uyarlık görülmemiştir.
               37) Diğer yandan şikayetçi kendisine 20/07/2015 tarihinde teb-
            liğ edilen disiplin cezasına Rize Valisine hitaben yazdığı 22/07/2015
            tarihli dilekçesi ile itiraz etmiş ve şikayet başvurusunun ekinde söz
            konusu itiraz dilekçesinin 24/07/2015 tarihinde Rize Valiliği Özel Ka-
            lem Müdürlüğüne teslim edildiğine ilişkin imzalı ve RR02190615484
            gönderi takip numaralı iadeli taahhütlü PTT ilmühaberini sunmuş;
            buna karşılık Kurumumuzun istediği posta teslim fişinin bir örneği-
            nin gönderilmesi talebi karşısında Rize Valiliği tarafından teslim fişi
            gönderilememiş, sadece şikayetçinin itiraz dilekçesi üzerine vurulan
            10/08/2015 tarihli İl İdare Müdürlüğüne sevk mührü ve imzası ibraz
            edilebilmiştir. Bilindiği üzere, hem uygulamada hem de yargı mercile-
            rinin verdiği kararlarda gerek şikayet gerekse itiraz konusunda, idare-
            nin bütünlüğü ilkesi göz önünde bulundurularak, şikayet dilekçesinin
            idareye teslim tarihi esas alınmaktadır (Bakınız 30 uncu paragrafta yer
            alan Danıştay kararı). Bu açıdan, idarenin kendi iç işleyişi sonucunda
            evrakın geç kayda alınması veya ilgili mercilere geç aktarılması hususu
            idarenin kendi kusurundan kaynaklanmakta olup, idarenin bu konuda
            gerekli tedbirleri alması icap etmektedir.
               38) Yukarıdan bu yana yapılan açıklamalar, anılan mevzuat
            hükümleri, idarenin cevabi yazıları, yargı kararları ve tüm dos-
            ya birlikte değerlendirildiğinde;  şikâyet  başvurucusu  kendisine
            verilen disiplin cezası üzerine mevzuatta itiraz mercii olarak öngörü-
            len Valiye hitaben yazdığı itiraz dilekçesinin Özel Kalem Müdürlüğüne
            teslim edildiği, ancak dilekçenin idare tarafından geç kayıt altına alın-
            dığı ve Valinin buna dayanarak süresinde itiraz etmediği gerekçesiyle




           220   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230