Page 240 - kamu-personel-rejimi-2
P. 240
maddesi hükümlerinden yararlanmakta iken Milletvekili ve mahalli
idareler genel ve ara seçimlerinde aday ve aday adayı olabilmek için
istifa edenlerden aday olamamaları ya da aday olup da seçimi kaybet-
meleri nedeniyle 298 sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen
Kütükleri Hakkında Kanunun ek 7 nci maddesi uyarınca eski görev-
lerine veya kazanılmış hak aylık derecelerindeki başka bir göreve ye-
niden atananlar, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin anılan
maddelerinin uygulanması bakımından ilgili kurumlara “ilk defa veya
yeniden atanan” personel kapsamında değerlendirilmeyecek, bu mad-
delerin “yürürlüğe girdiği tarihte anılan kadro veya pozisyon unvan-
larında bulunan” personel olarak kabul edilecek ve dolayısıyla söz ko-
nusu personelin mali ve sosyal haklarında herhangi bir kayba neden
olacak şekilde işlem yapılmayacaktır.” Açıklamalarına yer verilmiştir.
B. Şikayet Konusuna İlişkin Uygulamalar
19) Anayasa Mahkemesinin 07/11/2014 tarihli ve E:2014/61,
K:2014/166 sayılı Kararında, “Yürütme organına verilen düzenle-
me yetkisi inşai değil türev bir yetkidir. Bu nedenle yürütme organı
tarafından kullanılacak yetkinin kapsamı ve çerçevesinin yasa ile be-
lirlenmesi zorunludur. Yasayla düzenleme ilkesi, düzenlenen konudan
yalnız kavram, ad ve kurum olarak söz edilmesini değil, bunların yasa
metninde kurallaştırılmasını gerektirir. Kurallaştırma ise, düzenlenen
alanda temel ilkelerin konulmasını ve çerçevenin çizilmiş olmasını ifa-
de eder. Ancak bu koşulla uzmanlık ve teknik konulara ilişkin ayrıntı-
ların belirlenmesi yürütme organının takdirine bırakılabilir.” ifadeleri-
ne yer verilmiştir.
20) Danıştay 1. Dairesinin 26/10/1992 tarihli ve E:1992/313,
K:1992/339 sayılı Kararında; “(…)Memurlar ve diğer kamu görev-
lileri bir seçimde aday olmak istedikleri takdirde görevlerinden ayrıl-
mak zorundadırlar. Ayrılma istemleri ilgili idarelerince kabul edilmek-
te, kabul keyfiyeti görevliye tebliğ olunmakla işlem tamamlanmakta-
dır. Anayasadaki terimi ile çekilme, kanundaki terimi ile ayrılma, eski
terimi ile istifa sonuçlanmış, ilgilinin görevi ile bir ilişkisi kalmamıştır.
İşgal ettiği görev yeri ve kadrosu boşalmıştır. Artık idare, bu kadro üze-
rinde tasarruf yetkisine sahip bulunmaktadır. Bu boşalma geçici bir
boşalma değildir ve geçici olarak görevden ayrılma olarak da yorum-
lanamaz.(…) Devlet memurları ve diğer kamu görevlilerinin seçimlere
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 235