Page 299 - kamu-personel-rejimi-2
P. 299
I. USÛL
A. Şikâyet Başvuru Süreci
1. Şikâyet başvurusu, Kurumumuza posta yolu ile gönderilen
10/12/2015 tarih ve 12677 sayı ile kayıt altına alınan gerçek kişiler için
şikâyet başvuru formu vasıtasıyla yapılmıştır. Şikâyet başvurusunun
karara bağlanması için 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı
Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 41/1-a
maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 nci maddesinin birinci fık-
rasının (e) bendi uyarınca, şikâyetin incelenmesine ve araştırılmasına
geçilmiş, 2015/5611 şikayet numaralı “Ret Kararı” önerisiyle Kamu
Başdenetçisi’ ne sunulmuştur.
B. Ön İnceleme Süreci
2. Yapılan ön inceleme neticesinde; şikâyet konusunun Kurumumu-
zun görev alanına girdiği şikâyetçinin menfaat ihlali koşulunu taşıdığı,
şikâyetin süresinde yapıldığı ve şikâyetin diğer ön inceleme konuların-
da da eksikliğin bulunmadığı anlaşılmış; 2377 sayılı İdari Yargılama
Usulü Kanunu’nun 11 inci maddesi uyarınca idari başvuruda bulunul-
madığı yada idari başvuru yollarının tüketilmemiş olduğu görülmekle
birlikte, 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 12 inci maddesinin 5
inci fıkrasında yer alan “İdarenin tutum ve davranışına karşı idarî baş-
vuru yollarının tüketilmesi şart değildir” hükmü nedeniyle inceleme ve
araştırma aşamasına geçilmesine engel bir eksikliğin bulunmadığı tes-
pit edilmiştir.
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikâyetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
3.Şikayet başvurucusu şikayet başvuru belgesi ve eklerinde özetle:
3.1. Safranbolu Belediyesinde 2010 yılından itibaren Zabıta Müdü-
rü olarak görev yapmakta olduğunu,
3.2. 2011 ve 2013 yıllarında performansı nedeniyle ikramiye ve-
rilmeye layık görüldüğünü, Zabıta Müdürü olarak görev yaptığı 2012
294 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU