Page 294 - kamu-personel-rejimi-2
P. 294
ve 17 inci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasağının ihlal edil-
diğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı gibi şikayete
konu olayda, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi
ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güvence altına alın-
mış olan başkaca bir insan hakkı ihlalinin tespit edilemediği sonuç ve
kanaatine varılmıştır.
F. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
23. Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
şında idarelerden sadece hukuka uygun hareket etmeleri değil, aynı
zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
mektedir.
24. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri”
başlıklı 6 ncı maddesinde; Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ay-
rımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması; eşit-
lik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı
beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hak-
kı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, ka-
rarların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi,
kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi
iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta
bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlenmiştir. Söz konusu Yönet-
melik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği
Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından
bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından
kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası”nda da yer verilmiş-
tir.
25.Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme neticesin-
de; şikayet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen bilgi ve
belgelerin idare tarafından süresi içerisinde ve gerekçeli olarak Kuru-
mumuza gönderildiği, böylece idarenin “makul sürede karar ver-
me”, “hesap verilebilirlik” ve “kararların gerekçeli olması” ilke-
lerine uygun hareket ettiği, ancak idarenin şikayet başvurucusunun
konuyla ilgili ilk başvurusunu gerekçeli olarak reddetmesine rağmen
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 289