Page 37 - kamu-personel-rejimi-2
P. 37
yapılan yönetici değerlendirmesinde 26,43 puan alarak başarısız sayıl-
dığını, buna istinaden müdürlük görevinden alındığını ve halen Bat-
man Yüzüncü Yıl İlköğretim Okulu’nda sınıf öğretmeni olarak görev
yaptığını, Eğitim Kurumları Yönetici Değerlendirmelerinin objektif
kriterlere uygun yapılmadığını bu nedenle yapılan değerlendirmelerin
iptal edilmesini talep etmektedir.
22)Yukarıda anılan yönetmelik ile dört yıllık görev süreleri dolan
eğitim kurumu müdürlerinin görev sürelerinin uzatılmasında yönet-
melik ekinde yer alan Görev Süreleri Uzatılacak Eğitim Kurumu Mü-
dürleri Değerlendirme Formu üzerinden değerlendirmeye tabi tutula-
cakları düzenlenmiş, bu değerlendirme formunda yer alan kriterlerin
İlçe Milli Eğitim Müdürü, İnsan Kaynaklarından Sorumlu İlçe Milli
Eğitim Şube Müdürü, Değerlendirilecek Eğitim Kurumundan Sorum-
lu İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü, eğitim kurumunda görev yapan en
kıdemli ve kıdemi az olan öğretmenler, öğretmenler kurulunca seçilen
iki öğretmen, okul aile birliği başkanı ve başkan yardımcısı ve öğrenci
meclisi başkanı tarafından evet veya hayır ile doldurularak değerlen-
dirme yapılması, evet ile doldurulan kriterlerin karşılığında yer alan
puanların toplanması hayır ile doldurulan kriterlere puan verilmemesi
suretiyle oluşan toplam puana göre 75 ve üzeri puan alanların başarılı
olarak kabul edileceği, bu puanın altında kalanların ise başarısız ola-
rak kabul edileceği belirtilmiştir.
23)Şikayetçi hakkında düzenlenen değerlendirme formu incelendi-
ğinde, değerlendirme komisyonunun 1 inci üyesinin 5.45 puan, 2 nci
üyesinin 0 puan, 3 üncü üyesinin 2.5 puan, 4 üncü üyesinin 0 puan, 5
inci üyesinin 2.5 puan, 6 ncı üyesinin 0 puan, 7 nci üyesinin 1 puan,
8 inci üyesinin 15 puan verdiği ve şikayetçinin başarısız kabul edildiği
anlaşılmıştır.
24)652 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı’nın Teşkilat ve Görevleri Hak-
kında Kanun Hükmünde Kararname’nin genel gerekçesinde
ise reform ihtiyacının özellikle, merkezi eğitim yönetimi sis-
teminin, 2010 -2014 Eğitim Stratejisinin modern gereklilikle-
ri ve hedeflerini karşılamakta kısıtlılıkları olduğu, AB katılım
süreci, Lizbon Stratejisi ile belirlenen AB hedeflerine uyum ve
Avrupa Eğitim Standartlarının uygulanmasını gerektirdiği,
bunu gerçekleştirebilmek için farklı AB üye ülkelerinin modern
32 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU