Page 544 - kamu-personel-rejimi-2
P. 544
32. Diğer taraftan, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu genel an-
lamda tetkik edildiğinde, kamu personelinin “öğrenim durumu”nun,
işe girişte ve sonrasında yükselebilecek derece ve kademenin tespitin-
de belirleyici bir faktör olduğu açıktır.
33. Dolayısıyla maaş iyileştirmelerinin belirlenmesinde esas alına-
cak kriterler arasında eğitim düzeyine de yer verilmesi hususu ile ilgili
olarak yapılan mevzuat araştırmaları ve tetkik edilen yargı kararları
çerçevesinde, aynı unvanda bulunan fakat eğitim düzeyi farklı olan
kişilerin aylıklarının eşit tutulmamasında hukuka ve hakkaniyete ay-
kırılık bulunmadığı, görülen üst öğrenim farkının hizmetin kalitesini
yükseltecek olmasının yanı sıra personelin bu konuda teşvik edilmesi-
ne de neden olacağı, bu nedenle aylıkların belirlenmesinde söz konusu
yasal düzenleme uyarınca eğitim unsurunun göz önünde bulundurul-
masında, hukuka, kamu yararı ve hizmet gerekleri ile verimlilik esas-
larına aykırılık bulunmadığı kanaatine varılmıştır.
F. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
34. Anayasamızın 10 maddesinde ifadesini bulan kanun önünde
eşitlik, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 13.maddesindeki etkili
başvuru, 14 maddesindeki ayrımcılık yasağı ve 17.maddesindeki hak-
ların kötüye kullanımının yasaklanmasına aykırı davranıldığına ilişkin
herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığından insan hakları ihlali-
nin söz konusu olmadığı sonucuna varılmıştır.
G. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
35. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi yönetim ilkeleri”
başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken ida-
renin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk,
ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik,
tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklen-
tiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma
hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerekçeli
olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmek-
sizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine
uygun işlem ve eylem ile tutum ve davranışta bulunup bulunmadığını
gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar.” hükmü yer almaktadır.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 539