Page 119 - kamu-personel-rejimi-3
P. 119

getirildiği, dolayısıyla şikâyetçi iddialarının mesnetsiz olduğu
            görülmüştür.
               26. Anayasamıza göre, personel rejimi ve getirdiği mali yükler dâhil
            olmak üzere idarenin ülke yönetiminde yetkili olduğu, bu politikaları
            belirlemenin idarenin görevi kapsamında kaldığı kuşkusuzdur. Burada
            tespiti gereken husus idarenin bu düzenlemeleri yaparken kamu yara-
            rı ve kamu hizmetinin gereklerine uygun davranıp davranmadığının
            araştırılmasıdır.  Konumuzla  ilgili  Kanun  Hükmünde  Kararname  ile
            getirilen düzenlemenin genel, eşit bir düzenleme olduğu, kamu yararı
            ve hizmetin gereklerine aykırı bir durumun tespit edilemediği, yeni
            düzenleme yapılıp yapılmaması hususunun ise idarenin takdir marjı
            kapsamında kaldığı anlaşılmıştır.
               27.Bunların yanı sıra, ilgili mevzuat hükümleri ve idarece Kuru-
            mumuza gönderilen maaş ve ikramiye bordrolarının incelenmesi ne-
            ticesinde yapılan hesaplamada; Kanun Hükmünde Kararnamenin yü-
            rürlüğe girdiği 2012 yılı Ocak ayı itibariyle, yürürlükten kaldırılan sis-
            teme göre şikayetçiye ödenmesi gereken ek tazminat ve ikramiyenin
            bir aya isabet eden net tutarı toplamının 998, 22 TL, bunların yerine
            getirilen yeni sisteme göre ödenen ek ödeme net tutarının ise 1060,81
            TL olduğu tespit edilmiştir.
               28. Bu çerçevede 666 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kaldı-
            rılan ek tazminat ve ikramiyenin yerine yeni bir uygulamayla ek ödeme
            sisteminin getirildiği, yukarıdaki paragrafta yer verildiği üzere başvu-
            rucunun mali hak kaybının olmadığı az da olsa yeni düzenlemeyle iyi-
            leştirmeye gidildiği görülmüştür. İdarenin, anılan Kanun Hükmünde
            Kararname ile personele mali haklar kapsamında değişik adlar altında
            ve farklı tutarlarda yapılan ilave ödemeleri yürürlükten kaldırması ve
            tek bir ek ödemeden yararlandırması tamamen takdirinde olup, bu dü-
            zenleme kamu yararı ve kamu hizmetinin gereklerine aykırı bulunma-
            dığından, şikâyetin reddine karar vermek gerekmiştir.

               E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
               29.  Anayasamızın 10 uncu maddesinde ifadesini bulan kanun
            önünde eşitlik ilkesinin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 13 üncü
            maddesindeki etkili başvuru hakkının ve 17 nci maddesindeki hakla-
            rı kötüye kullanma yasağının ihlal edildiğine dair herhangi bir bulgu





           114   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124