Page 120 - kamu-personel-rejimi-3
P. 120

ygve bilgiye rastlanmadığı anlaşıldığından, şikâyete konu olayda insan
            hakları ihlalinin söz konusu olmadığı sonucuna varılmıştır.
               F. İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               30. Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
            şında idarelerden sadece hukuka uygun hareket etmeleri değil, aynı
            zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
            mektedir.
               31. 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’in “İyi Yönetim İlkeleri”
            başlıklı 6ncı maddesinde; Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
            idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
            rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
            rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
            tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlen-
            miştir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını
            teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde
            de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa
            Parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış
            Yasası”nda da yer verilmiştir.
               32.  Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme netice-
            sinde; şikâyetçinin ilk başvurusu hakkında verilen gönderme kararı
            sonrası idarenin şikâyetçiye şikayet konusu iddiaların tamamını kar-
            şılayacak şekilde ayrıntılı cevaplar verdiği, şikâyet konusuyla ilgili ev-
            rakların Kurumumuza süresinde gönderildiği, verilen cevapların yasal
            dayanaklarının gerekçeli şekilde açıklandığı anlaşılmış olup, böylece
            idarenin “kararların gerekçeli olması”, “kanunilik” ve “makul sürede
            karar verme” ilkelerine uygun hareket ettiği görülmüştür.
               33.  Ancak idare tarafından şikâyetçiye verilen cevapta işleme
            karşı hangi sürede hangi mercilere başvurulabileceğinin gösterilme-
            miş olması sebebiyle “karara karşı başvuru yollarının ve süresinin



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  115
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125