Page 169 - kamu-personel-rejimi-3
P. 169
hukuka uygun olmasının mevcut normlarla kural altına alınması, bu
normların mahkemelerce uygulanarak hukuksal uyuşmazlıkların çö-
zülmesi ve hukuksal uyuşmazlıkları kesin olarak çözen mahkeme ka-
rarlarının kamu otoritelerince yerine getirilmesi güvencesini sağla-
maktadır.
23. Bu noktada şikayete konu uyuşmazlık açısından incelenmesi
gereken ilk husus şikayetçinin hakkında verilen görevden uzaklaştır-
ma işleminin ve 2 ay süreyle uzatılmasına ilişkin işlemin iptali talebiy-
le açtığı davalar üzerine ilgili Mahkemece verilen kararların ilgili idare
tarafından gecikmeksizin uygulanıp davaya konu işlemin tesis edildiği
tarihten önceki hukuki durumun geçerliliğinin sağlanıp sağlanmadı-
ğıdır. Dosyasında mevcut bilgi ve belgelerin tetkikinden, söz
konusu uyuşmazlığa ilişkin Gaziantep 1. İdare Mahkemesin-
ce 22/4/2014 tarih ve 2014/66 sayı ile görevden uzaklaştırıl-
ma tedbiri ve 30/4/2014 tarih ve 2014/361 sayı ile görevden
uzaklaştırılma tedbirinin uzatılmasına ilişkin işlemlerle ilgili
yürütmenin durdurulması kararı üzerine ilgili idarece derhal
işlem tesis edilerek 11/6/2014 tarihinde şikayetçinin görevine
başlatıldığı anlaşılmıştır. Dolayısıyla Yüksek mahkeme içtihat-
larında da vurguladığı üzere işlemin tesisinden önceki hukuki
durumun geri gelmesi sağlanmıştır.
24. Her ne kadar şikayetçi Mahkeme kararı uygulanarak göreve
iade edilmişse de, yargı kararının uygulanmasının yeterli olmadığını,
iptal işlemi karşısında işleme ilişkin kayıtların PBS’den ve özlük dos-
yasından silinerek geleceğe yönelik etkilerinin de ortadan kaldırılması
gerektiğini iddia etmektedir.
25. Şikayet konusu uyuşmazlığa uygulanacak olan 657 sayılı Dev-
let Memurları Kanunu’nun 109 uncu maddesi incelendiğinde;
memurların, kurumlarınca tutulacak personel bilgi sistemine kaydola-
cakları, her memur için bir özlük dosyasının tutulacağı, özlük dosya-
sına, memurun mesleki bilgileri, mal bildirimleri; varsa inceleme, so-
ruşturma, denetim raporları, disiplin cezaları ile ödül ve başarı belgesi
verilmesine ilişkin bilgi ve belgelerin konulacağı kurala bağlandıktan
sonra, özlük dosyalarının tutulma esasları ile özlük dosyaların-
da yer alacak belgelere ilişkin usûl ve esasların Devlet Personel
Başkanlığınca belirleneceği düzenlenmiştir.
164 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU