Page 273 - kamu-personel-rejimi-3
P. 273
görevi sona eren öğretim üyesi, öğretim görevlisi, okutman, araştırma
görevlisi, uzman ve idari personelden Başkanın teklif ettiği ve Bakanın
uygun gördüğü personel, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten iti-
baren en geç iki ay içinde Polis Akademisi Başkanlığında durumlarına
uygun kadrolara atanır. İdari personelden Başkanlığa yeniden ataması
yapılmayanlar, Genel Müdürlüğün diğer birimlerinde durumlarına uy-
gun kadrolara aynı süre içinde atanır. […]” şeklindeki hüküm, Polis
Akademisinde tekrar görevlendirilecek personelin belirlenme-
si ve atanmasında idareye takdir hakkı tanımaktadır. Şikâyet
başvurucusu da yeniden öğretim görevlisi olarak atamasının yapılma-
masını, bunun yerine Kırşehir Emniyet Müdürlüğüne atanmasını eleş-
tirmektedir.
18) Polis Akademisi Başkanlığına bağlı her kadrodaki öğre-
tim elemanları ile idari personelin görevlerinin sona ermesi ve
kadrolarıyla ilişkilerinin kesilmesi kanun hükmü sonucunda
gerçekleşmiş ve sonuçlarını doğurmuştur. Şikâyetçi ve diğer ilgi-
li personelin, bundan sonraki süreçte yeniden atamaları yapılıncaya
kadar Kırşehir Polis Meslek Yüksek Okulu Müdürlüğünde görevlerine
devam etmesi idarenin devamlılığı ilkesinin doğal sonucudur. Dolayı-
sıyla Polis Akademisi Başkanlığında görevi sona eren öğretim üyesi,
öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi, uzman ve idari per-
sonelden Başkanın teklif ettiği ve Bakanın uygun gördüğü personelin
tekrar atanması hususu, boş kadroya yapılan bir atama niteliğin-
dedir.
19) 13 ve 14 numaralı paragraflarda değinilen yargı kararlarında
da vurgulandığı üzere, idare, boş bulunan bir kadroya kamu yararı ve
hizmet gereklerini gözeterek en uygun kişiyi atamak üzere, gerekli
nitelikleri taşıyanlar arasında tercihte bulunma yetkisine sahiptir ve
bu yetkisini belirli bir kişi lehine kullanmaya yargı kararı ile zorla-
namayacağı genel olarak kabul edilmiştir. Sonuç itibarıyla 4652 sayılı
Polis Yüksek Öğretim Kanunu’na eklenen Geçici 6’ncı maddenin üçün-
cü fıkrasında da yeniden atama yapılacak personelin belirlenmesi ve
atanması konusunda idareye takdir hakkı tanınmıştır. Ancak, bu yet-
kinin kamu yararı ve hizmet gerekleri gözetilerek kullanılması gerekli-
dir. Bunun aksinin ortaya konulması halinde, söz konusu idari işlemin
sebep ve maksat yönlerinden hukuka aykırılığı gündeme gelecektir.
268 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU