Page 309 - kamu-personel-rejimi-3
P. 309

tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklen-
            tiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma
            hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerekçe-
            li olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın geciktiril-
            meksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine
            uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını
            gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar.” şeklindedir. Söz konusu Yönetme-
            lik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği
            Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından
            bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından
            kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasasında” da yer verilmiş-
            tir.
               28. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme neticesin-
            de, somut olayda Kurumumuzca istenilen bilgi ve belgeleri İdarenin
            yasal süresi içinde Kurumumuza gönderdiği, şikayetçiye yasal sürede
            ve makul sürede karar verdiği bu yönüyle iyi yönetim ilkelerine uy-
            gun davrandığı ancak Kurumumuzun talep ettiği hususlara gerekçeli
            cevaplar verilmediği, şikayetçinin Kıdemli Uzmanlığa yapılan atama-
            sının iptal edildiği 24/01/2014 tarihli yazıya iptalin gerekçesini yaz-
            madığı ve şikayetçinin başvurusuna ilişkin idarenin cevabi yazısında
            karara karşı başvuru yollarının ve süresinin gösterilmediği bu sebep-
            lerle idarenin kararların gerekçeli olması, hesap verilebilirlik
            ve karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi ilkelerine uy-
            madığı anlaşılmış olup; idareden bundan böyle bu ilkelere uy-
            ması beklenmektedir.

               29.  Diğer yönden İdarenin; üst görevdeyken alt göreve ata-
            nanlar vb. durumlarda olduğu gibi, kurumlarının mevzuatın-
            da rastlanmayan atamaların yapılması hususunda kanunilik,
            öngörülebilirlik hukuk kurallarına uymadığı tespit edilmiştir.
            İdarenin bu eksikliği değerlendireceği ve mevzuat değişikliği-
            ne gideceği beklenmektedir.

               IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
               MEVZUAT:

               A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması:
               30. “14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
            Kanununun 21’inci maddesinin birincisi fıkrası uyarınca, durmuş olan


           304   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314