Page 307 - kamu-personel-rejimi-3
P. 307

Müdürün bu talebe 15/01/20014 tarihinde olur verdiği anlaşılmıştır.
            Ancak bu tarihten 9 gün sonra yapılan atama işlemini geri alınmış ve
            idare bu işlemde gerekçe belirtmemiş, Uzmanların daha sonra yapı-
            lacak  Kıdemli  Uzmanlık  atamasında  değerlendirileceği  bilgisini  ver-
            miştir. 5 inci paragrafta ayrıntılı açıklandığı üzere İdare ile yapılan
            görüşmeden, şikayetçinin atama işleminin geri alınmasının gerekçesi-
            nin Komisyon oluşturulmadan atamanın yapıldığı dolayısıyla bu ata-
            manın Kariyer Planı, Terfi, Yedekleme ve Atamalara İlişkin Usul Esas-
            larının 13 üncü maddesine aykırı olduğu anlaşılmıştır. Usul ve esasa
            aykırı olarak yapılan atama yasal süresi içinde atamayı yapan makam
            tarafından geri alınmıştır.
               21.  Hukuk Devleti ilkesinin bir gereği olarak  idarî işlemlerde;
            doğruluk, hukuka uygunluk karinesi bulunmaktadır. İdare, bir
            işleminde daha sonra hukuk kurallarına uymadığını fark edebilir ya da
            ilgililerin başvuruları üzerine hukuka aykırı olduğunu tespit edebilir.
            Bu gibi hallerde ilgili işlemin kaldırılması gerekmektedir. Geri alma da
            idari işlemin hukuki sonuçları ile ortadan kaldırılmasını sağlayan bir
            idari işlemdir. Geri alma, bir idari işlemin başka bir idari işlemle
            hükümsüz hale getirilmesi, yapıldığı tarihten itibaren hukuk
            aleminden silinmesi demektir.(Metin GÜNDAY İdare Hukuku 3.
            Bası, Ankara 1998, s.134)
               22. 15 inci paragrafta yer alan Danıştay İçtihatları Birleştirme Ku-
            rulu Kararı ve Daire Kararlarında belirtildiği gibi idare; yokluk, açık
            hata, memurun gerçek dışı beyanı veya hilesi hallerinde süre aranmak-
            sızın hatalı işlemini zaman geri alabilecektir. Şikayet konusu olayda
            da mevzuata göre açık hata ile usul ve esasa aykırı bir atama işleminin
            yapıldığı anlaşılmaktadır.İdare bu işlemi daha sonra fark edip geri al-
            mıştır. 13 ve 14 üncü paragraflarda yer alan yargı kararları da yine bu
            yöndedir.
               23. Yukarıda yapılan açıklamalar, yüksek mahkeme kararla-
            rı, bilgi belge ve dosya kapsamı birlikte değerlendirildiğinde;
            şikayet başvurucusunun Kıdemli Uzmanlık unvanının geri alınması-
            nın haklı yasal gerekçelere dayandığı, aksi durumu destekleyen her-
            hangi bir bilgi, belge ve bulgu bulunamadığından idarece tesis edilen
            işlemde herhangi bir hukuka aykırılık tespit edilememiş dolayısıyla
            şikayetin reddi gerektiği sonuç ve kanaatine varılmıştır.





           302   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312