Page 38 - kamu-personel-rejimi-3
P. 38
gerekmektedir (Erdoğan Dedeoğlu, Açıklamalı ve İçtihatlı 6245 sayılı
Harcırah Kanunu, Tek Yayınları, Güncellenmiş 3.Baskı, 2014:252). Bu
sayılanların hepsi gerçekleşmediği sürece bu madde hükmü uyarınca
harcıraha hak kazanmanın mümkün olmayacağı çok açıktır.
30. Şikayet başvurusu ve idarenin Kurumumuza gönderdiği bilgi
ve belgeler incelendiğinde; şikayetçinin şuan Kırşehir İl Emniyet Mü-
dürlüğünde görev yaptığı, Kilis İl Emniyet Müdürlüğünde görev yap-
tığı sırada hakkında Görevi Kötüye Kullanma Suçu işlediği iddiasıyla
Kilis 2.Asliye Ceza Mahkemesinde kamu davası açıldığı, söz konusu
davada şikayetçinin sanık olarak yargılandığı, yıllık izin kullanmak
suretiyle Kırşehir ilinden Kilis’e giderek davanın duruşmalarına katıl-
dığı, duruşmalara katılması için çalıştığı kurum tarafından herhangi
bir görevlendirme yapılmadığı, şikayetçinin de duruşmalara katılmak
için görevlendirme yapılması yönünde yazılı bir talebinin bulunmadı-
ğı, davanın şikayetçi lehine sonuçlandığı, harcırah talebinin davadan
beraat ettikten sonra yapıldığı anlaşılmaktadır.
31. Açıklanan bu süreci 6245 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin
ilgili fıkrası kapsamında değerlendirdiğimizde; açılan davanın kamu
davası olduğu, eski göreve ilişkin olduğu, şikayetçinin bu davada sa-
nık olarak yargılandığı, davanın görüldüğü yerin başka bir yer kapsa-
mında (memuriyet mahalli dışında) olduğu, davanın duruşmaları-
na gitmek için görevlendirme olmadığı (yıllık izin kullanmak
suretiyle gidildiği), davanın şikayetçi lehine sonuçlandığı anlaşıl-
maktadır. Yukarıda da bahsedildiği üzere mezkur Kanunun 14 üncü
maddesi kapsamında, davadan beraat eden bir kimseye harcırah
ödenmesi için madde hükmünde sayılan hususların hepsinin
gerçekleşmiş olması zorunludur. Somut olayda şikayetçi, davanın
görüldüğü yere yıllık izin kullanma suretiyle gittiği, yani ida-
re tarafından gönderilmediği (görevlendirilmediği) için mezkur
Kanunun 14 üncü maddesinin ilgili fıkrasının tüm şartlarını taşıma-
dığından geçici görev yolluğuna hak kazanamamaktadır. Konuyla ilgili
olarak 21 ve 22 numaralı paragraftaki Sayıştay Başkanlığı kararlarının
da bu yönde olduğu görülmektedir.
32. Öte yandan 21 numaralı paragrafta bahsedilen ve 5018 sayı-
lı Kanunun 33 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan Merkezî Yö-
netim Harcama Belgeleri Yönetmeliğinin 22 nci maddesinde, yurtiçi
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 33